Adidas představil oficiální míč jen a pouze pro vyvrcholení

Adidas představil oficiální míč jen a pouze pro vyvrcholení

Se speciálním modelem oficiálního míče mistrovství, který byl představen již v prosinci 2013, si zahrají pouze dva týmy v posledním utkání celého turnaje. 13. července 2014 se budou oči fanoušků upírat na míč brazuca Final Rio, jehož design byl inspirován zlatou a zelenou barvou trofeje pro mistry světa 2014.

V kampani all in ornothing předcházející zahájení šampionátu hraje adidas brazuca významnou roli. Profil @brazuca na Twitteru získal od založení v prosinci 2013 již přes 134 000 fanoušků, kteří se prostřednictvím tohoto kanálu mohli blíže seznámit se špičkovými hráči a významnými osobnostmi, jako jsou Zinedine Zidane, Cafu, Samuel L. Jackson a Hugh Jackman. Míč docestoval až za papežem Františkem a nabízí fanouškům netradiční úhel pohledu na dění před mistrovstvím světa.

Již v prosinci loňského roku dodala značka adidas míče brazuca všem národním federacím, které se představí na turnaji v Brazílii, aby hráči měli dostatek času s novým míčem trénovat a hrát v ostrých zápasech. Během této doby se s tímto míčem odehrálo několik turnajů, jako například Mistrovství světa klubů, CopadelRey, MLS, Pohár DFB a bezpočet mezinárodních přátelských utkání.

Brazuca byla podrobena standardizovaným testům a vyniká ve všech metrikách FIFA pro oficiální míče fotbalových turnajů. Hmotnost míče o obvodu 69 cm je 437 gramů a po 72 hodinách od nafouknutí ztrácí pouhých 7 % tlaku. V testu absorpce vody vstřebává jen 0,2 % své původní váhy a v testu odskoku se odráží průměrně do výšky 137 cm. Jako dosud nejvíce testovaný míč značky adidas byla brazuca zkoušena déle než dva a půl roku a do podrobných testů se zapojilo přes 600 hráčů světové třídy a 30 klubů v 10 státech.

Technologie duše a kostry míče je identická s míči Tango 12 (oficiální míč ME 2012), Cafusa (oficiální míč FIFA Konfederačního poháru 2013) a oficiálním míčem UEFA Ligy mistrů. Novinkou je svrchní část míče složená ze šesti identických panelů se speciální úpravou pro lepší kontrolu, stabilitu a aerodynamiku.

Pozornost při testování byla zaměřena také na chování míče v různých klimatických podmínkách. Testy proto probíhaly v teplém podnebí Ria de Janeira a chladnějším prostředí Sao Paula. Při testech v Evropě byla brazuca vystavena teplotám mezi -15° a 35°C, zároveň byl posuzován vliv nadmořské výšky a vlhkosti vzduchu.

Pro více informací o kampani adidas, navštivte http://www.adidas.cz/football nebo sledujte Twitter @adidasfootball #allinornothing.

[img id="45086"]