Do Poháru FAČR nalijí peníze Maďaři. Aneb Česko plné MOLU

Do Poháru FAČR nalijí peníze Maďaři. Aneb Česko plné MOLU

[hot]VÍME PRVNÍ[/hot] Přišla nám pozvánka tohoto znění: „Vážení zástupci médií, dovolte nám pozvat Vás na tiskovou konferenci Fotbalové asociace České republiky, na které bychom rádi představili nového generálního partnera Poháru FAČR. Těšíme se na setkání 31. července 2015 v 11.30 v Bastion Prague Restaurant, Horská 1751/4, Praha 2.“ Nač ale čekat až do pátku? HATTRICK už od minulé soboty ví, že novým generálním sponzorem domácího poháru se poté, co z něj během minulého ročníku utekla státní Česká pošta, by měla stát maďarská „Benzina“, tedy společnost MOL. V pátek se tedy jen dozvíme, zda se Pohár FAČR bude jmenovat MOL Cup či Pohár MOL(u).

Vrba má mít u repre nového asistenta – exministra Chládka!?

Jak napsaly Hospodářské noviny (HN) už letos v květnu, před čtyřmi lety vlastnila maďarská společnost MOL u českých silnic a dálnic pouhých 25 benzinových pump. Teď už jich ale má víc než tři sta – tedy téměř tolik, co dlouholetá jednička na trhu Benzina. Tím ale plány Maďarů nekončí, lídrem českého trhu se chtějí stát právě oni.

Maďarská společnost získala za poslední rok v Česku téměř 170 čerpacích stanic, když koupila konkurenční značky Lukoil a Agip. A čeká na šanci dosáhnout na další pumpy. „Uvažovali bychom o tom. Na případnou akvizici máme dost prostředků,“ potvrdil v rozhovoru pro HN ředitel české divize společnosti Attila Dsupin.

Názvy Českého poháru (1993 až 2015)

- 1993–2000 – Pohár ČMFS
- 2000–2002 – Raab Karcher Cup
- 2002–2009 – Pohár ČMFS
- 2009–2012 – Ondrášovka Cup
- 2012–2014 – Pohár České pošty
- 2014 – 2015 - Pohár FAČR
- 2015 - ? - MOL Cup?


„Hlavní bitva MOL a Unipetrolu, dvou největších hráčů na českém trhu s pohonnými hmotami, se zřejmě neodehraje na pumpách, ale v rafineriích,“ soudí HN.

Čtvrtý název za 22 let



Pokud jde domácí pohár, ten už nesl několik různých názvů Raab Karcher Cup, Ondrášovka Cup, naposledy Pohár České pošty. A někdy byl zcela bez sponzora – třeba v minulé sezoně, po té, co bývalý pracovník managementu České pošty Luboš Koželuh odešel šéfovat marketingové společnost FAČR jménem STES.

Raab Karcher vydržel Český pohár sponzorovat dva roky, Ondrášovka tři roky, Česká pošta dva roky. Jak dlouho to bude dělat maďarská společnost MOL?

Pavel Procházka, šéfredaktor magazínu HATTRICK