Kolik procent fandů sleduje oblíbený tým na sociálních sítích?

Kolik procent fandů sleduje oblíbený tým na sociálních sítích?

MasterCard zveřejňuje výsledky průzkumu mezi 5 000 fotbalovými fanoušky v celé Evropě v oblasti sociálních médií, z něhož vyplývá, že 71 procent českých příznivců sleduje svůj oblíbený klubna sociálních sítích. Češi pak o průběhu zápasů diskutují na sítích raději až po jeho skončení.

Nejlepší příchod za poslední 3 roky? Kucku ocenil sám Galliani

Zraky celé Evropy se obracejí na Milán, kde 28. května proběhne finále Ligy mistrů UEFA mezi Realem Madrid a Atléticem Madrid. MasterCard je oficiálním sponzorem a platebním systémem Ligy mistrů UEFA, rovněž je exkluzivním dodavatelem hráčských maskotů. A při této příležitosti zjišťoval, jak se chovají fanoušci na sociálních sítích.

• Facebook je nejpopulárnější sociální sítí mezi fotbalovými fanoušky (63 %)

• Více než 69 % fanoušků si přeje wi-fi na stadionech

• Fanoušci v Německu jsou na sociálních sítích nejvíce loajální, jen 4 % z nich sledují i další týmy než jen svůj oblíbený

• Češi (81 %) nikdy nepostují či netweetují, když jsou na zápase na stadionu

Podle výsledků průzkumu podporují svůj klub nejvíce fanoušci ve Španělsku, kde čtvrtina (24 %) lidí napíše čtyři a více postů na sociální média v průběhu zápasu, pokud ho sleduje v televizi, což je skoro dvakrát více než v Itálii (15 %). Jedna třetina Angličanů postuje v průběhu zápasu na stadionu, v Turecku je to naopak 84 %. Češi se při sledování hry sociálním médií téměř nevěnují. 81% z nich říká, že nikdy nepostuje ani netweetuje, když sleduje zápas přímo na stadionu, 60 % ani při sledování v televizi.

SocialFanalytics Report zdůrazňuje, že možnost se propojit s fotbalovými idoly na sociálních sítích má pozitivní vliv na většinu fanoušků (69 %). Nejvíce to oceňují v Turecku (92 %) a Španělsku (86 %). Názor na to, zda mají být hráči na sociálních sítích, je ovšem v rámci Evropy rozdílný – v ČR si to myslí 52 % fanoušků, ve Velké Británii polovina.

Facebook je nejoblíbenější sociální sítí (63 %) pro komunikaci týkající se fotbalu.Nejvyšších čísel dosahuje ve věkové skupině 45 - 54 let. 64 % všech dotázaných fanoušků odpovědělo, že sociální média využívají primárně pro zjišťování novinek ve světě fotbalu.

Další výsledky:


• 71 % českých fanoušků sleduje svůj oblíbený tým na sociálních sítích

• Fotbaloví fanoušci ve Španělsku jsou nejvíce aktivní na sociálních sítích na stadionu, postují průměrně dvakrát za hru

• Nejvíce pozitivní fanoušci jsou na Ukrajině, kritiky se naopak nebojí v Turecku a Velké Británii

• Italové (42 %) a Španělé (47 %) využívají sociální média ke sledování živých přenosů s komentáři, zatímco Rusové (63 %) a Češi (61 %) raději diskutují s dalšími fanoušky

• Fanoušci – muži jsou dvakrát více náchylní než fanynky – ženy k tomu, aby na sociálních sítích sledovali i jiný klub či tým, než je jejich oblíbený

SocialFanalytics Report rovněž zjistil, že 69 % fanoušků by bylo rádo, aby bylo na všech stadionech wi-fi.Poptávka po bezkontaktních platbách je v Evropě stále silnější, 31 % fanoušků by si ji přálo i na stadionech. Více než polovina fanoušků v Turecku (54 %) si chválí, že je tento způsob platby pohodlný. 54 % rumunských fanoušků a 44 % těch českých upřednostňuje zavedení bezkontaktních platebních bran pro nákup lístků.

„Měl jsem možnost hrát fotbal více než dvacet let a je skvělé sledovat, jaký vliv mají na tento sport právě sociální média. Vtahují fanoušky ještě více do hry a pro nás jsou způsobem, jak jim být ještě blíž, a to i na osobní rovině,“ říká Gianluigi Buffon, ambasador MasterCard pro Ligu mistrů UEFA.

„Fotbal je v České republice velmi populární. Fanoušci jsou ochotní utratit za podporu svého týmu hodně peněz, třeba na permanentkách či merchandisingu. Skupiny fanoušků se jistě také letos vypraví na finále Ligy mistrů a tisíce ho budou sledovat v televizi,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti pro ČR, SR a Rakousko, „Češi jsou velmi technologicky zdatní, ale z výsledků je vidět, že si svoji oblíbenou hru raději užívají bez sociálních médií. Vše diskutují s přáteli až po jejím skončení.“