Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
Ono se to nezdá být zase tak černé, když si vezeme, že Sparta v posledním ligovém duelu na půdě Teplic brala bod za remízu 1:1. Plzeň i Slavia doma padly, ale to bychom museli přehlédnout celkový počet bodů všech týmů v tabulce. Letenský celek by ji vládl, ale pouze tehdy, kdyby se hrálo pouze jeden poločas. Jelikož se hrají ale dva, možná to letos nebude stačit ani na účast v pohárové Evropě.
Máme za sebou dvaadvacet kol české nejvyšší soutěže a Sparta se strále hledá. Pokus o angažování zahraničního kouče a výrazná obměna kádru dopadl katastrofálně a nový trenér Pavel Hapal stále nenachází recept, jak své ovečky ke zlepšení dovést.
Ze zajímavé statistiky prvních poločasů vyplývá, že kdyby se hrálo jen na ně, byla by Sparta na koni. Vždyť po změně stran ztrácí až trestuhodně moc. Dokládají to i poslední čtyři zápasy, ve kterých vstupovali hráči z Letné s náskokem, ale vždy o vedení přišli. Černou kaňkou pak je především derby se Slavií, kdy přišli o tříbrankové vedení.
Kdyby se hrálo jen na zmiňovaných 45 minut, vedla by Sparta tabulku se 44. body. Za ní by byly Plzeň a Slavia s 41 body. Čtvrté místo by patřilo Olomouci se 37 body. A jak by to vypadalo na opačné straně tabulky? Poslední by byla Ostrava se čtrnácti body, před ní by figuroval Zlín se sedmnácti body a Slovácko s dvaceti. Neměl by někdo na Letné hráčům vysvětlit, že fotbal tedy hraje na dva poločasy, než bude skutečně pozdě?
Re: Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
bega (host) / před 6 lety 02.04.2018 14:42
Přesně vím, o co tady jde! Pisálkové si potřebují připravit půdu pro „geniální řešení“! Sparta potřebuje nějakého toho Hřebíka, resp. Petrželu, který vezme bič a... Co na tom, že oba zmiňovaní už tady ve své době trénovali a jejich „výsledky“ byly přinejmenším diskutabilní. Co na tom, že ve Spartě byli zcela nedávno na lavičce Ščasný, Rada, o kterých se rozhodně nedá říct, že by fyzickou připravenost zanedbávali. Co na tom, že ať už byl ital jaký chtěl, všichni se shodovali, že tréninky má dobré. Co na tom, že první o co se Hapal po svém příchodu zajímal a kladl důraz, byla právě „fyzička“. A podle vlastních slov u hráčů neshledal v tomto směru nedostatky.
V čem je chyba popisuji relativně podrobně pod články „Hapal bez alibi“ a „Kadlec...“ Opravdu se nechci opakovat napotřetí. Průšvih je v nastavené „hřebíkovské koncepci“, v chybném výběru hráčů. Fotbal je nejkrásnější hra právě proto, že se v ní uplatní stejně Kvašňákové jako Fr. Veselí, stejně Skuhraví jako Bergerové, stejně Kolerové jako Rosičtí. Jenže Hřebík a jeho podržtaškové uznávají jen jeden typ. Hrát fotbal se samými Kolery nejde. Ale se samými Rosickými také ne!
Re: Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
ferry (host) / před 6 lety 03.04.2018 05:04
Souhlas, ale má to jeden háček a to, kdo tu sparťanskou sešlost hráčů dá dohromady tak, aby to dobře šlapalo. To je totiž ten největší problém. Vsadím cokoliv na to, že zcela určitě Hapal s Kovačem to nebudou. A další nezbytná věc je to, že toto mužstvo potřebuje vhodně doplnit minimálně na 3 postech.
Jedná se o post stopera, protože Štětina zdaleka nenaplňuje předpoklady, dále pracovitého záložníka místo líného Kangy a do útoku na hrot, důrazného útočníka, typu Krmenčíka, protože V.Kadlec, Šural či Lafata na to zdaleka nemají.
No a ty t.zv. hvězdné posily bych poslal zase dál do světa, protože jak ukázal čas, tak na čs. ligu zdaleka nemají. Jediní, kteří naplnili předpoklady jsou golman Nitů, hráč do středu pole Stancio a běhaví hráči Vataleju a Plavčič. Ty ostatní, draze nakoupené posily bych poslal dál do světa ruinovat rozpočty jiných klubů , aby ve Spartě nevytvářely nezdravou atmosferu v kabině. Přidal bych k nim i M.Kadlece a Juliše. No, ale to je nezbytný řez mužstvem do kterého těžko dvojice H+K + Ščasný bude mít odvahu zasahovat. Asi,tak.
Re: Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
bega (host) / před 6 lety 03.04.2018 09:46
No, v zásadě souhlas. Jsem rád, že co se týče koncepce a skladby mužstva si rozumíme. Já jen nerozumím tvé „alergii“ na některá konkrétní jména.
Hapal - odepisovat ho po tak krátké době, zvlášť když právě on se na „skladbě“ kádru vůbec nepodílel, mi připadá hodně podivné, skoro až úsměvné.
Kováč - v zásadě souhlas. Také si myslím, že je to spíš Hřebíkova podržtaška. Na druhou stranu chápu, že Hapal potřeboval určitou kontinuitu, někoho, kdo mu dá základní informace o kádru.
Štětina - tady už s tebou nesouhlasím vůbec, právě on, pokud byl zdravý naplňoval moje představy na místo stopera spolu s Costou ze všech nejvíc. Hovorka není stoper. To je DZ. Kaya zatím mnoho nepředvedl. Chybí mi typ jako je třeba olomoucký Radakovič, nebo někdo podobný.
Kanga - tak tady jsi kamaráde, už úplně mimo! Buď fotbalu vůbec nerozumíš, nebo to se Spartou nemyslíš zdaleka tak dobře, jak se tváříš! Fotbalista to je, jak se na něj podíváš. Herně vypadal ve většině zápasů dokonce líp než Stanciu. A napsat, že je líny? Nespadl jsi z měsíce? Vždyť právě on toho naběhal pokaždé ze Sparty nejvíc. A neztratil se v naběhaných metrech ani v rámci celé ligy!
Na tom, že Sparta potřebuje jako sůl vysokého, robustního útočníka, který umí zády k soupeřově brance, tzv. udrží stopery na zádech, zaměstná stopery při vysokých balonech, buď souboj vyhraje nebo obránci alespoň znemožní kvalitní rozehrávku - na tom se shodneme. S tím rozdílem, že já bych právě Lafatu, Šurala a už vůbec V. Kadlece rozhodně ze Sparty nevyhazoval. Všichni jsou stále platní a Šural s Vencou Kadlecem jsou využitelní i na jiných postech.
Je zajímavé, že uznávaný trenér Vrba si na typy jako je Krmenčík, Bakoš nabo Chorý (ten měl být podle mě ve Spartě) vyloženě potrpí a nikdo ho neobviňuje, že chce hrát nakopávanou. Na rozdíl od Slavie, která tu nakopávanou prakticky bez jakékoliv mezihry hraje, a má to na tom postavené.
Samozřejmě, že jsou i hráči, kteří by měli ze Sparty odejít. Někteří úplně (M. Kadlec), jiní na hostování (Juliš, Drchal a další).
Re: Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
ferry (host) / před 6 lety 03.04.2018 12:48
Tak jen pro upřesnění. Já ten fotbal hrál a docela slušně a představ si, že 4 roky ve Spartě a abych Tě dorazil, tak dodnes do toho fotbalu dělám. Docela věřím tomu, že nemáš stejný pohled na složení současné Sparty, ale od toho diskuze, je. No, ale vidět nemotorného Štětinu jako oporu Sparty, to je docela síla. A co se týče Kangy, a jeho běhání, tak to je úplně úlet. Ten by se měl především soustředit na hru a ne sostavně ukazovat spoluhráčům kde se mají pohybovat. Trapné. No a co se týče Lafaty , to je ostudou Sparty, že musí využívat hráče, který je už dávno za zenitem, V.Kadlec, i při jeho snaze, zůstane jenom pohyblivým hráčem, který nikdy nebude hrozbou pro golmany, a tak zbývá jen Šural který podle mne když bude zdravý tak bude vždy jen velice průměrným hráčem naší ligy.
A co se týče J.Hřebíka tak Tě mohu ujistit, že patří mezi největší theoretické fotbalové odborníky u nás. Problémem sparty, ale je, že došlo k rozkolu mezi Strahovem a Letnou. Zdejší internacionálové nikdy neskousnou, že je má fotbalově učit někdo jako Hřebík, který hrál maximálně 2. ligu za Vlašim. Jinak si dobře pamatuj, že trenéři kteří přichází do klubů jako je Sparta či Slavie, musí počítat s tím, že žádný čas na to , aby ukázali své kvality, nikdy nedostanou, protože tam se očekávají výsledky hned a tomu odpovídá i jejich vysoký plat. Učit se trenérskému řemeslu mohou i v nizžích soutěžích nebo u mládeže, ale za zcela jiných platových podmínek. Asi,tak.
Re: Sparta mistrem této sezóny? To by se musela hrát HET liga pouze jeden poločas
bega (host) / před 6 lety 04.04.2018 10:33
ad. ferry - Můžu tě ubezpečit, že jsi mne vůbec nedorazil. Fotbal jsem hrál a trénoval také, i když se klidně přiznám, že na mnohem nižších úrovních. Je mi pětašedesát let a na Spartě jsem byl prvně s tátou v desíti letech. Dvacet let jsem měl na Spartě pernamentku a ubezpečuji tě, že byly doby, kdy jsem s výjimkou Slovenska nevynechal ani žádný venkovní zápas. Jediné v čem s tebou souhlasím je to, že každý má právo na svůj názor. Já se prostě v pohledu na jednotlivé hráče s tebou v žádném případě neztotožňuji. Když pominu to, že tady může každý klidně napsat, že hrál ligu dvacet let, můžu tě ubezpečit, že jsem osobně hezkých pár kluků, kteří tu ligu hráli znal a... no, jak bych to nějak citlivě řekl... někteří (jistě že ne všichni) byli trochu, řekněme - jednoduší. Takže i kdyby jsi měl pravdu - na zadek si z tebe nesednu.
A co se týče Hřebíka. Já si ho sice jako hráče pamatuji i v prvoligové Plzni, takže tady se trochu mýlíš, ale na tom nesejde. Jeho problém je jednak v tom, že on je jak píšeš opravdu jen „t(h)eoretik“, ale ke vší hrůze navíc DOGMATIK! A právě dogmatický přístup (a je úplně jedno jestli v náboženství nebo ve fotbale) způsobil historicky nejvíc ZLA! Já si ještě ve Spartě velice dobře pamatuji jistého Václava Ježka. A za něj se v mužstvu uplatnil stejně tak Honza Berger, jako třeba Tomáš Skuhravý. To byl totiž PAN trenér. I když ligu nikdy nehrál! Jistě mi vysvětlíš, proč jsem na hlavní tribuně Sparty celá léta vídaval bývalé hráče. A proč se za Hřebíka nějak vytratili. No jistě, chyba je samozřejmě v těch stovkách nafoukaných internacionálů. Chraň Bůh, že by ta chyba mohla být v charakteru našeho t(h)eoretika!