Když Plzeň ještě jednou zopakuje pohárový neúspěch, bude mít obrovské ekonomické problémy, tvrdí Tvrdík

Když Plzeň ještě jednou zopakuje pohárový neúspěch, bude mít obrovské ekonomické problémy, tvrdí Tvrdík

Slavia v posledních měsících šlape jako výborně nemazaný stroj. Je úřadujícím šampionem české ligy, které vévodí i po osmi kolech nové sezony a za pár dní navíc odstartuje boje v základní skupině Ligy mistrů. Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík si libuje, že se daří plnit nejen výkonnostní, ale i finanční cíle.

"V téhle chvíli máme z Ligy mistrů 400 milionů korun na přímém postupu. Další peníze dostaneme za podíl na marketingových právech. Lístky fantazie, budeme mít více než 100 milionů na příjmech ze vstupného. K tomu jsme za více než 300 milionů prodali Alexe Krále. Finančně jsme si splnili cíl klub saturovat a postavit ekonomicky na vlastní nohy," liboval si webem ceskatelevize.cz citovaný bývalý šéf tuzemských aerolinií.

To, že by na tom bylo slavné "S" tak dobře, aby se trhlo od současných čínských majitelů CEFC, však není na pořadu dne. "Majitelé nemají potřebu za každou cenu dávat do Slavie nesmyslně vysoké finanční prostředky, myslím si, že si peněz také váží. Ale můžeme se spolehnout, že zejména v dobách, kdy by se nám dařilo hůř, pomohou. Vážím si našich akcionářů a změnu akcionáře neplánujeme, v tuhle chvíli pro to není důvod. Z 11 hráčů na Kluž jich osm přišlo za trenéra Trpišovského, který je tu od ledna loňského roku. Transfer byl obrovský, byla to investice, kterou bychom si bez majitele v životě nemohli dovolit. Jindra si mohl přestavět kádr, vyjít z toho nejlepšího, co v něm bylo, a trochu si ho upravit na ten fotbal, který hraje. To by ekonomicky bez majitele nebylo v životě možné. Ten úspěch má více příčin a silný majitel a jeho podpora je jednou z klíčových," připomněl na webu ceskatelevize.cz někdejší ministr obrany.

Ve srovnání s evropskou konkurencí na tom není sešívaný tábor vůbec slavně. "Musíte se podívat na to, jak vypadá normální rozpočet českého klubu. Náš finanční ředitel Dan Konrád, který chodí na oběd s našimi soupeři, mi vždycky píše, kolik mají z marketingových a televizních práv. Jsme vždycky na mrtvici, že ty nejhorší kluby, které k nám přijíždějí, mají miliony eur. Jestli si vzpomínám dobře, Kluž měla asi tři miliony eur na příjmech z marketingových a televizních práv. My máme asi deset milionů korun," posteskl si šéf Škody, Stanciua, Hovorky a spol., jehož slova vyšla na serveru ceskatelevize.cz.

Jedním dechem pak dodal, že mimořádně důležité je být ve hře v evropských pohárech. Pokud nejsou, opasky se musí utahovat ještě více. "K tomu, aby se klub ze sponzoringu, marketingových a televizních práv společně s příjmy ze vstupného postavil na vlastní nohy, musíte být mimořádně talentovaní. Plzeň měla šťastnou éru, ale letos se jim nedařilo, a teď se jich nechci dotknout, ale když to ještě jednou zopakují, tak budou mít obrovské ekonomické problémy," uzavřel na adresu nynějšího druhého týmu tabulky muž zodpovědný za výsledky Slavie.