Křetínský už by si podle Pasky za jeho vytrvalost a maximální podporu zasloužil nějaký úspěch...
Zatímco si nyní vedoucí Slavia užívá všemi doušky Ligu mistrů, momentálně šestá Sparta už několik let stagnuje - v Champions League se neobjevila dlouhých čtrnáct let a poslední tři sezony se nedokázala prokousat ani do skupinové fáze druhé nejprestižnější soutěže kontinentu, čili Evropské ligy.
Vlivný hráčský agent PaveL Paska vidí stávající stagnaci následovně: "Sparta doplácí na to, že v létě 2017 zvolila strategii revoluční změny. Pamatujeme si na nový sportovní management v čele s trenérem Stramaccionim, který se těšil velké důvěře vlastníka klubu. Do kabiny tehdy postupně dorazilo i obrovské množství zahraničních hráčů a dneska z těch patnácti za Spartu nehraje skoro nikdo," připomněl manažer, jehož slova publikoval web seznamzpravy.cz.
Na blízkou budoucnost se však v souvislosti s nejslavnější domácí značkou snaží dívat růžovými brýlemi a to i díky přítomnosti jeho oblíbence Tomáše Rosického ve funkci sportovního ředitele. "Ten tehdejší krok byl prostě šlápnutím vedle, Sparta na něj stále doplácí. Ale vidím tam už pozitivní směřování. Nový sportovní úsek v čele s Tomášem Rosickým dává spolu s trenérem prostor řadě mladých talentovaných hráčů, ať už jsou to Hložek, Krejčí, Lischka nebo Pulkrab s Drchalem, které bohužel trápila zranění," doplnil na seznamzpravy.cz ostřílený majitel agentury ISM.
Úspěch už by dvanáctinásobnému šampionovi české nejvyšší soutěže přál i kvůli osobě majitele Daniela Křetínského, jenž do klubu pumpuje nemalé finanční prostředky a zatím bez výsledku. "I tak patří sparťanská sestava v průměru mezi nejmladší v lize. A další velmi talentované hráče už si Sparta chystá v dorostu nebo v B-týmu. Třeba teprve šestnáctiletého Adama Karabce. Možná to Spartě bude trvat ještě rok nebo dva. Ale pak se úspěchu dočká, cesta, kterou teď k němu kráčí, je po mém soudu správná. A ruku na srdce: opravdu bych ten úspěch majiteli klubu Danieli Křetínskému přál, za jeho vytrvalost a maximální podporu, kterou Spartě dává, by si ho opravdu zasloužil," uzavřel manažer Schicka, Baroše, Hlouška a spol, který má za sebou interview pro portál seznamzpravy.cz.
Zasloužil
/ před 4 lety 05.11.2019 11:28
Kupce co bude mít na Spartu víc času.
Re: Mycwa
/ před 4 lety 05.11.2019 12:31
To dle mého právě ne, pokud by ten kupec nebyl odborník na fotbal. Laické zásahy majitele, to je to, co většinou klub srazí. Majitel, který není odborník na fotbal, by si mě najít schopného fotbalového manažera, kterému bude co nejméně zasahovat do jeho práce, jen si bude hlídat peníze.
Jarda
/ před 4 lety 05.11.2019 12:37
No dyť Rosa ať zustane dál ale Křetínský už by to měl poslat jinam. Jenom ne do KSČíny!!!
jardapražák
/ před 4 lety 05.11.2019 14:18
Mycwa. Komu by to měl poslat dál.Ty jsi snad upadnul na hlavu.Který český a nemluvim o cizím majiteli,by sral takový peníze a takovou dobu.Vy můžete líbat Křéťovi PRDEL.Vrať se do hrobu.Možná trochu rozumíš fotbalu.to musím uznat,ale jinak jsi úplnej mimoň.Je mi tě líto.
jarda
/ před 4 lety 05.11.2019 14:25
Proč se chováš jako blbec?? Já s tebou dycky mluvil slušně a normálně tak co mě tady koksuješ??? Buď se mnou mluv slušně nebo jakákoli debata mezi náma skončila, ok?
A dám ti ještě šanci
/ před 4 lety 05.11.2019 14:27
Thajsko, Katar, Arábie, komukoli kdo to bude brát vážně a ne jen jako votvíračku dveří do těch nejdůležitějších kanclů. Křetínský sice dává do klubu spoustu peněz ale výsledky tomu ač na občasný úspěchy neodpovídaj.
ZdenekH
/ před 4 lety 05.11.2019 15:11
Myslím si, že majitel fotbalového týmu by měl mít klub rád a obklopit se lidma, kteří fotbalu rozumí. To ani jedno p. Křetinský nesplňuje. To co vydělává, bylo ze začátku také díky tomu, že si koupil značku SPARTA PRAHA. Teď nechápu, proč si tu Spartu drží. Asi stále má co přes Spartu proprat.
Křetínský
/ před 4 lety 05.11.2019 15:33
Já osobně jsem rád, že Spartu vlastní český majitel. Jasně, peníze nesmrdí, ale Číňani, Arabové? Nejsem žádný šovinista, ale i tak jsem rád, že je Sparta česká! Největší Křetínského chyba? Hřebík! Ten Spartu totálně rozložil. Když do ní přišel, vyhodil kustody, vrátné, snad i uklízečky, které se před jeho „výsostí“ dostatečně nehrbili. Důsledek? Novotný, I. Hašek, Siegl, Berger, Lokvenc atd., atd. na Spartu ani nepáchnou. Sparťan Chovanec v čele komise rozhodčích Spartu řeže a všichni se nám smějí. Nedávno tady jeden sešívka napsal, že by jsme si „chrochtali“, kdyby jsme měli Tvrdíka. Samozřejmě jsem ho setřel. Jenže... Nakonec jsem si uvědomil, že má svým způsobem pravdu. Tvrdík je sice křivák všech křiváků, ale jedno mu upřít nejde. Dokázal Slavii, její fanoušky, bývalé hráče a sympatizanty sjednotit! Zatímco Hřebík nás už patnáct nebo kolik let rozděluje! Náprava? Poděkovat konečně Hřebíkovi za jeho „služby“ a začít větrat stejným způsobem, jakým to dělal on. Dokonale Spartu vysmradit od všech Hřebíkových nohsledů a začít znovu!
bega
/ před 4 lety 05.11.2019 15:46
Co to tady zase píšeš???? Siegl trénoval s Bílkem v roce 2007 kdy Hřebík ve Spartě byl, tak proč píšeš takový kraviny? Novotný dostal nedávno památní dres k 50 přímo na hřišti před zápasem, Hašek taky, tak prosim tě nepiš tyhle nesmysly. Jedinej kdo tam nechodí je Berger ale ten neunes že ho tenkrát vylili vod dorostu. A rozhodčí nás poslední 3 zápasy neřežou, pískaj fér a v Teplicích nám VAR poprvé v sezoně výrazně pomoh!!!
Tak
(host) / před 4 lety 05.11.2019 16:07
tu vytrvalost měl prokázat aspoň rok před angažováním Itala. Zbytečné chyby ho připravily o velké peníze a pokud by se jich vyvaroval, byl by dnes na úrovni Slavie. Spartu nelze přespříliš internacionalizovat, je třeba jít českou cestou s těmi lidmi, pro které tato značka něco znamená. Upřímně a trpělivě krůček po krůčku. Mám obavy, že se Křetínský v pohledu na fotbal s mnoha odborníky neshodne (např. s Trpišovským, Vrbou, Ivanem Haškem, Radou, Lavičkou atd.), jiné naopak protěžoval (Požára, Stramacioniho, Hřebíka, Ščasného atd.) Možná by se časem dařilo Ščasnému jako dnes Rosickému a Jílkovi, ale chyb dělal moc a povahově neobstál. Dlouho se nedařilo řešit generační problém. Teď už lze minimalizovat přísun nových posil, podle mého mínění stačí dvě za půl roku, ale kvalitní. Jinak je možno sahat do vlastních odchovanců a rozprodávat zbytky po internacionalizaci (Ben Chaim, Mandjeck, Tetteh, Radakovič, Štetina, Karlsson, Nita a Zahustel). Pokud se podaří zredukovat početnou marodku, už by se konečně mohlo dařit. Je na čase, i když na výrazný úspěch ještě brzo.
jardapražák
/ před 4 lety 05.11.2019 16:48
Mycwa. Tak hele,za prvé nesjem u tebe žádný blbec,za druhé jestli jsem napsal,že Křetínskému by jste Vy všichni sparťani měli líbat prdel tak mám pravdu.A to jestli že mnou mluvíš slušně,což kvizuji,ale hlavně si po sobě přešti články které jsi psal za posledních 14 dní.To je děs a hrůza.Zamysli se
bego
/ před 4 lety 05.11.2019 17:40
No to si mě teda setřel to ti musim říct,ale nakonec si pochopil jak jsem to doopravdy myslel s tim Tvrdíkem on totiž udělal to čemu věřil že bude fungovat a nechal pravomoce na lidech co tomu rozumí a od začátku to začlo fungovat tak jak má a podívej se na ten progres.Sparta má Křeťu už 15 let a až na pár výjimek je to spíš bída a zmar než radost ale to víš moc dobře tak aspoň že máte ten charakter a soudnost:)
Jarda
/ před 4 lety 05.11.2019 18:47
A všiml sis že to co píšu píšu hlavně vůči konkrétním osobám a že se slušnejma lidma mluvim slušně? Akce budí reakci kamaráde, to je celý :-)
Názor
/ před 4 lety 06.11.2019 18:26
...tak především, ke své hračce ACS přistupuje Křetínský doslova jako k vedlejšáku ! Pokud by za ty roky takto Paska postupoval se svým pracovním týmem, tak už je dávno v..., ale také dobře to ví, že každý majitel klubu je zdrojem zisků jeho firmy.
ZdenekH
/ před 4 lety 06.11.2019 19:42
pro Carla - od roku 2014 nám to vůbec nejde, ale za Křéťy - 2004
Vítěz Poháru ČMFS
2005
Mistr Gambrinus ligy
2006
Vítěz Poháru ČMFS
2007
Mistr Gambrinus ligy
Vítěz Poháru ČMFS
2008
Vítěz Poháru ČMFS
2010
Mistr Gambrinus ligy
Vítěz Superpoháru ČMFS
2014
Mistr Gambrinus ligy
Vítěz Poháru české pošty
Vítěz Českého Superpoháru
A co jste dokázali vy???Teď vám to jde, tak je vás plno. A doufám, že nebudeš operovat pohárama . Tolik co my, jste zdaleka nedosáhli.
A jak jsem psal, jestli má Spartu rád, tak by měl svoje účinkování u nás přehodnotit.
Zdendo
/ před 4 lety 06.11.2019 20:37
Tak my za 15 let dokázali bejt pět let bez peněz a těch 10 s prachama jsou celkem slušný 4×titul + další na cestě a a ňejaky ty poháry k tomu ale nejdůležitější je že přítomnost je taková jaká je a bude ještě lepší,a vaše šestiletka se bude asi prohlubovat dál protože na vrcholu je momentálně obsazeno protože cesta Trpiše je ta správná samozřejmě vaše úspěchy jsou ok a na místě ale ten prach se tam koupí čím dál víc.A co se týká progresu a hry Slavie tak je opravdu na vysoké urovní až mě to překvapuje že může Českej tým tohle dokazovat tak sportu zdar
Trosku mimo misu
/ před 4 lety 06.11.2019 21:03
Ano,nikdo vama vase tituly nebere,ale snad nemyslis vazne porovnavani nas ,a vas za ty roky,co jsme sice meli penize,ale nikdy takove jako vy...hodnot to co je zrovnatelny...mame stejne financni moznosti jako vy od 2015/16,a v tom 2x titul,2x molcup...co mate za stejny obdobi vy????...velky kulovy.
stacilo malo
/ před 4 lety 06.11.2019 21:09
Tak vidis...stacilo nam zrovnat se z vama financne,a za tak kratkou dobu,uz jsme fotbalove na hony od vas vzdaleni...takze k vychvalovani se jak jste byli vyjimecni,a jedinecni musi se dodat,ze nikdo nemel moznost vam konkurovat financne...a pak uz ten vas lesk stava se trosku matnym kamarade.
Re: dano
/ před 4 lety 06.11.2019 21:17
Ano, tím, že Číňani do Slavie vrazili za 4 roky tolik peněz jako Křětínský do Sparty za 15 let, Slavia vyletěla tak rychle nahoru.
to ne
/ před 4 lety 06.11.2019 21:25
Spousta tech penez sla na dluhy,ruzne splatky pohledavek,stadion...prachy ktery sly na team nebyly az tak velke...a podle dostupnych informaci Sparta ma porad nejvyssi rozpocet
No a
/ před 4 lety 06.11.2019 21:30
Pokud by vsechny penize sly jen na fotbalovej team,tak jsme dnes jeste uplne nekde jinde...jak rikam,bohuzel ich vetsina sla na oddluzeni,a vycisteni vseho kolem Slavie.
Re: to ne
/ před 4 lety 06.11.2019 21:34
Slavia už Spartu velikostí rozpočtu výrazně předběhla, Podle Tvrdíka budete na tuto sezónu mít 1,5 mld Kč, kdežto Sparta má rozpočet cca 900 mil.
Re: dano
/ před 4 lety 06.11.2019 21:41
Ten rozdíl v rozpočtech v letošním roce zhruba odpovídá LM, kterou máte k dobru, o to máte rozpočet větší.
nevim
/ před 4 lety 06.11.2019 21:43
Tak tohle jsem nikde neslysel,ani necetl...nerikam,ze to neni pravda,ale ta castka je pro me novinka
Já vím
/ před 4 lety 07.11.2019 06:37
Nedávno jsem četl že v sezóně 2017/2018 byl rozpočet Sparty 1.5 mld, Slavie 700 mil. V letošní sezóně je to skoro vyrovnané předpokládají se rozpočty Sparta 1 mld a Slavie 1.2 mld
ZdenekH
/ před 4 lety 07.11.2019 07:31
V pohodě, já jsem jenom reagoval na Carla, když tam psal, něco o Křéťovi. Vím, že se u vás nedá vzpomínat na cca od roku 2000, protože nebylo pořádně na co. My zase nemůžeme v dobrém od 2014 výše. A uvidíme, jak vám to půjde dalších 10 let. Pak se můžete srovnávat s nejlepším týmem v historii Československa a Čech. Ale to já už tady za let asi nebudu, protože mě z Spartičky klepne pepka -):
To ano
/ před 4 lety 07.11.2019 08:31
Uvidime,sam jsem zvedavej...my totiz nemame stesti na bohate majitele,to vam muzeme opravdu zavidet...stat se muze vzdycky cokoliv..osobne jsem velmi rad,ze Cina investuje i tady nejenom v zapadnich ligach i kdyz je to tak trosku nevyspytatelny investor,co micha biznes s politikou....necham se prekvapit.
ty vole napsat...
/ před 4 lety 07.11.2019 08:36
ŇEJAKY, to je fakt hustý :-))))))))
Re: Ticháč
/ před 4 lety 07.11.2019 09:43
Ten rozpočet Sparty v éře Stramaccioniho byl plánován na 1,5 mld s předpokladem účasti v LM, který se nenaplnil a nebyla ani EL, takže se to pak muselo hodně skrouhnout a stejně Křetínský musel zatáhnout sekeru hodně přes 1/2 mld.
Jarda
/ před 4 lety 07.11.2019 11:14
1,5 miliardy je blbost. Rozpočet je cca kolem 750 mega ročně.
spartě nefandím, samozřejmě
/ před 4 lety 07.11.2019 11:18
takže úspěch Křetínskému nepřeju, v mém okolí mu patří polovina fabrik, který nikdy neviděl.
Leč zase dávaj lidem práci, tak možná dobře.
Ale že si sám osobně vyzkoušel z trenérských znalostí Trpiše a pak se rozhodl jej neangažovat, to vypovídá mnohé o
jeho kompetentnosti. Ale my slávisti mu za tento čin neskutečně děkujeme. Pro nás je dobrej dost.
Re: Mycwa
/ před 4 lety 07.11.2019 11:38
To je dle mého rozumná úroveň, problém je právě ta doba internacionalizace se Stramaccionim, kdy se měl rozpočet nafouknout meziročně na víc jak dvojnásobek (16/17 byl někde kolem 650 a skončil v plusu díky výhodným prodejům hráčů, zejména Dočkyho), což byl ekonomický nesmysl.
Jardo
/ před 4 lety 07.11.2019 11:43
Pokud chce náš klub dlouhodobě hrát v Evropě důstojnou roli tak bude muset rozpočet navyšovat rok co rok. Podle mě je reálný cca 2 miliardy jinak nebudem schopný konkurovat ani Turkům nebo Řekům.
Re: Mycwa
/ před 4 lety 07.11.2019 12:15
Nojo, jenomže to by pak taky musela cena permice začínat minimálně na pěti litrech a cena lupenu na jednotlivý zápas ligy na pětikile, a při tom mít plný stadion i třeba v prosinci na Karvinou.
Jarda
/ před 4 lety 07.11.2019 12:29
Vstupný v našich podmínkách nebude nikdy zásadní příjem rozpočtu. Jo hrát každej rok LM a mít teba 150 mega jen ze vstupnýho by bylo super ale to nehrozí. Klub musí mít zásadní příjem z prodejů hráčů. Každej rok prodat hráče za půl miliardy a je to.
Pěkné čtení
/ před 4 lety 07.11.2019 12:52
Diagnóza? Chcíplej kůň v posledním tažení. V článku se píše něco o růžových brýlích, kde se takové růžové brýle pro Spartu dají koupit? Teď vážně. Milióny peněz vyhozených do luftu. Kdejaký venkovský klub je o proti Spartě chudý příbuzný, ale výsledky má lepší. Ve Spartě hodně moc špatně investované peníze. Sešívanci už byli v pořádné cúdeli a jak rychle jsou hodně moc nahoře, tak moc vysoko, že pro Spartu nedosažitelně. Jaké hráče nakupovala Sparta? Jaké hráče Slavia? O tom to je. Co pomůžou milióny, když se za ně pořídí fotbalový aušus. Další problém Sparty je v obsazování koryt. Ti co jsou u kormidla Sparty a mají za tu bídu peníze, tak přece nemají zájem, aby se něco měnilo k lepšímu a oni by nakonec o svoje koryta mohli přijít a také o pěkné peníze.
Mývale
/ před 4 lety 07.11.2019 13:00
Když nepočítám Plzeň tak jakej venkovskej klub má lepší výsledky?? Ty vobčas blábolíš takový nesmysly že jim snad sám nemůžeš věřit :-)))))))))))))))))))))))))))))
Podívej se na tabulku
/ před 4 lety 07.11.2019 13:09
Mrkwo kupříkladu mužstva, které nedokázala Sparta porazit, ani doma. Tak tu nemel bláboly.
Mývale
/ před 4 lety 07.11.2019 13:11
Tak znovu. Jakej klub mimo Plzeň má lepší výsledky než Sparta? A pro debila, mluvim vo horizontu řekněme 10 let.
Re: Mycwa
/ před 4 lety 07.11.2019 13:18
Ono od toho, kolik lidí a s jakou kupní sílou na stadion chodí, se odvíjí i hodnota reklamy, na které klub vydělává víc než na vstupném. Prodat hráče za půl miliardy ročně by nešlo bez toho, že by se prakticky v každém přestupovém oknu rozpadla kostra týmu, a to pak by se těžko dělaly nějaké opravdu dobré výsledky. Že se to teď povedlo seshitcům. to je díky tomu, že nakoupili kvalitních hráčů takový nadbytek, že jim vlastně pořád ještě přebývají, a nechali si kapitána Součka.
Jardo
/ před 4 lety 07.11.2019 13:21
Já mluvim vo jednom hráči :-) U nás tohle prostě reálný neni a nebude.
Mrkwo
/ před 4 lety 07.11.2019 13:37
A co bylo např. v druhohorách, nebo třetihorách tě nezajímá. Těch deset roků , které zmiňuješ moc zas, tak pro Spartu slavných nebylo. Teď je aktuální dnešek a ten moc slavný není a ne co bylo. (14 roků no LM, 3 roky no EL)
Mývale
/ před 4 lety 07.11.2019 13:45
Tak naposled: Kdo z venkovskejch klubů kromě Plzně je na tom poslední roky líp?? NIKDO ty kecale, nikdo nepostupoval ze skupiny EL a nekončí v lize nejhůř 3.!!
Cesta do hlubin sešívaného „mozku“
/ před 4 lety 08.11.2019 06:56
Poslouchat sešívané „mozky“, to je opravdu „zážitek“. „Deset let jsme neměli korunky“, tak to se vlastně nepočítá. Rád bych připomněl „Korbelovskou éru“, kdy měla Slavia mnohem víc peněz než Sparta a stejně byla „stále druhá“. Kdykoliv se proslechlo, že má Sparta zájem o nějakého hráče, tak byl do týdne ve Slavii. Přetáhli jste Patrika Bergera a slávisté se nám pošklebovali kde mohli. No, dlouho jim to nevydrželo. Tituly totiž sbírala Sparta. Pak jste poměrně dlouho patřili nejbohatšímu Čechovi - Kelnerovi. A stejně jste byli „věčně druzí“. V těch pro Slavii „chudých“ letech se Spartě musel vytvořit důstojný soupeř. A tak vznikla Berbrova Plzeň. Slavia ji veřejně podporovala. Když někdo z nás poukázal na Berbrovi praktiky, tak to bylo „fňukání“. A světe div se! Ve chvíli, kdy Slavii vzali soudruzi z Číny, najednou se ze slávistů stali „antiberbrovci“! Je tady ale jiný doslova odstrašující případ. V době protektorátu se Sparta prakticky rozpadla. Všichni majitelé a sponzoři byli jaksi v nemilosti. Zatímco kolaborantská Slavia v čele se „slavným“ Bicanem se měla jako prase v žitě. Po válce se celkem rozumně rozhodlo (nikoli komunisté, ale vláda proslávisticky laděného Beneše), že se tato neblahá doba z dějin našeho fotbalu vymaže. Československo de facto neexistovalo. Slováci byli mimo a my jsme nebyli žádný stát, ale PROTEKTORÁT Čechy a Morava. Jenže přišla léta osmdesátá a Sparta sbírala jeden titul za druhým. Rozdíl mezi tituly Slavie a Sparty se stával propastný. A tak se proslávističtí novináři - jichž byla drtivá většina rozhodli, že to teda ne. A že by se Slavii měly počítat i ty PROTEKTORÁTNÍ tituly. A tak je to dodnes! Schopnost slávistů přepisovat historii je celkem snadno doložitelná i tím, jak s drzostí sobě vlastní dodnes tvrdí, že ONI jsou nejstarším fotbalovým klubem u nás. Zaměnit cyklistický a literární spolek za fotbalový klub - to je pro ně maličkost!!!
ZdenekH
/ před 4 lety 08.11.2019 07:21
Já vím, že to tady melu celou dobu, stačí si připomenout první zápas - viz WIKIPEDIE - První vzájemný zápas sehrály celky v březnu 1896 na Císařské louce s výsledkem 0:0. Sparta sice vstřelila gól, ale rozhodčí Rössler-Ořovský ho dodatečně po zápase odvolal, protože podle tehdejších pravidel musely oba celky souhlasit s góly. Slavia dodatečně nesouhlasila, gól nebyl uznán a nevraživost byla na světě.
Už tenkrát byli křiváci, kteří nesouhlasili z gólem, kterej dostali.
Tak je nechme, ať si tady melou o čistotě jejich mančaftu.
bega
/ před 4 lety 08.11.2019 08:13
Kdy vlastnil Slávii Kellner? Ptám se, vážně vo tom nic nevim. A s tou Plzní bych to nebral tak jasně. Spousta slávistů byla ráda že Spartě někdo škodí, ale taky bylo dost slušnejch co se vubec netajili tim že radši přejou Spartě než zkorumpovaný Plzni. Navíc mezi nima a Plzní je už roky docela velká nenávist.
ad. Mycwa
/ před 4 lety 08.11.2019 09:16
Hele, mně se to teď nechce hledat. Ale dohledatelné to je. Já mám zato, že Kelner Slavii vlastnil hned po Korbelovi. Ale jistě to teď nevím. A co se týče těch slávistů. Zajímalo by mě, kde se vlastně pohybuješ. V době, kdy na tom byla Slavia bídně jsem nepotkal slávistu, který by Berbra a Plzeň odsuzoval. To až když začala být Plzeň nebezpečná pro Slavii na vzestupu, tak najednou všichni slávisté začali do Berbra šít. Ale nejde o fanoušky. Tehdejší dlouholetý funkcionář Slavie Berbra veřejně i v tisku podpořil. Jenže já mám teď nějaký bleckaut, vypadlo mi jméno. Byl v podstatě tak na úrovni Tvrdíka. A Berbr mu pak za odměnu dal funkci manažera národního týmu, kterou vykonával až do nástupu Šilhavého. Vlastně v té funkci střídal Šmícu, což tehdy nelibě nesl i Láďa Vízek!
A je je
/ před 4 lety 08.11.2019 09:19
Mame tady experta na nove,resp.prepsane dejiny Slavie...historici budou v uzasu...vic to nema cenu komentovat...akorat musim se omlouvit Mycwe,ja myslel,ze to on je zabedneny,a vymytej mozek,splet jsem se ,on je proste spartan az na kost,a proto tak urputne ji brani...to chapu...ale uzasna ,a zcela nova interpretace dejin??...takova sranda tady jeste nebyla:-))))
bega
/ před 4 lety 08.11.2019 09:19
Tak mě napadlo že vlastně PPF se kolem Slávie fakt nějak motal, takže jo máš recht. Jinak sem se roky pohyboval např. na ruik.cz nebo aktualne.cz a tam v diskusích dokonce i chachaři kolikrát přáli víc Spartě než Plzni.
dano
/ před 4 lety 08.11.2019 09:21
Já Spartu urputně nebránim, taky dokážu kritizovat. Já jenom nechápu třeba mývala a jeho neustálý plivání na všechno se Spartou spojený. Plzeň začala pod Vrbou 8. místem a pak vyhrála pohár, až další roky se rozjela a hrála slušně v LM. Slávie taky začala až výhrou v poháru a teď hraje dobře protože to má sehraný a konsolidovaný. Spartě to taky musí logicky trvat 2-3 roky. Proto se zastávám třeba Jílka a sem zásadně proti jeho odchodu. Zase by se začínalo de facto vod nuly a je to nesmysl.
To jo
/ před 4 lety 08.11.2019 09:26
Ano,naprosto souhlasim,ze kazdej team potrebuje cas,aby si vsechno sedlo.
Malo casu
/ před 4 lety 08.11.2019 09:34
U nas nakonec to moc dlouho netrvalo,protoze uplne zaklady teamu polozil uz Uhrin,neco pridal Silhavy,no a pak to Trpisovi trvalo relativne kratce skloubit vsechno dohromady...ale rok,vic ne, hajeni podle me ma mit kazdej trener
Jasně
/ před 4 lety 08.11.2019 09:38
Našláp to hlavně Šilhavý a Trpišovský už to jen doladil. Ale Jílek v podstatě začínal vod nuly, kádr má hodně slušnej ale než se to sehraje tak to min. půl roku trvá. Já psal už v létě že pořádnou hru čekám až příští rok, podle mě chybí ještě nějakej vrah do útoku co to tam celý zbourá. Kozák je střelec ale neni tvrdej, Pulkrab je tvrdej ale střelec nikdy nebude, Tetteh nou koment a tak to chce Komličenka, Šporara, nebo třeba Wágnera.
Ano
/ před 4 lety 08.11.2019 09:44
Ja vam sice v tom fandit nebudu,ale souhlasim,ze to chce cas...a jako kazdej slavista radsi vyhraju titul po derbach ,kde pokorime silnou Spartu nez vyhrou nad kimkoliv jinym...tak dotoho,at muzeme rozbijet silnou Spartu:-)))
Venca Kadlec
/ před 4 lety 08.11.2019 10:25
Koukám že má po transplantaci chrupavky, tak to sem na něj zvědavej. Já vo ní přišel před 2 lety a v podstatě to pro mě znamenalo konec fotbalu. Každej zápas mě bolí tak že tři dny nemůžu chodit, vo tom že bych trénoval si mužu nechat zdát takže i fyzička je v prdeli.. No držim palce ale nevim nevim...
begovi
/ před 4 lety 08.11.2019 12:53
Pane jste na tom stejně jako náš současný prezident: polopravdy a lži. Kolaboratnská Slavia byl se měla za protektorátu jako prase v žitě? Snad jen tím, že měla vynikající tým s Bicanem (Bican mimochodem odmítl hrát za Němce) a Kopeckým. Pak jí byl vypálen stadion na Letné, následně ji komunisti, kteří podporovali Spartu, přesunuli do Edenu, kde jim nepatřilo nic, ani pozemky, a převeleli nejlepší hráče do vznikající Dukly (tehdy ATK). Sparta se těšila 40 let podpoře, protože to podle komančů byl "dělnický klub"... Vlastně bych měl napsat víc let, protože za Klause se načerno přestavěl v pohodě stadion. To vše bylo Slavii upřeno. A když přišel Korbel, bylo to jen na chvíli... (mimochodem on chtěl původně do Sparty). Pokud jde o Plzeň tu výrazně podpořila Sparta, když jí (a Strakovi) nechala zápas o sestup, aby nemusela jezdit do Jihlavy. Sparta si Plzeň vlastně vypěstovala - za Plzeň pak hráli většinou bývalí sparťani. Kelner se - pokud vůbec měl se Slavií něco společného - ve Slávii jenom mihnul (psalo se spíš o tom, že ji chtěl koupit, ale pak z toho sešlo). Pokud jde o protektorátní tituly, tak podle vaší logiky by se v současné České republice neměly Spartě počítat tituly z Československa, je to přece jiný stát. Není to pitomost? Je! Soutěž se za protektorátu hrála na našem území s našimi hráči. Bylo méně klubů, no a co?
Něco za svůj poměrně dlouhý život pamatuji, takže mě neučte dějiny. A když už píšete o historii, tak kompletně a ne jenom to, co se vám hodí. Tolik vašemu výplodu o sešívkách...
ZdenekH
/ před 4 lety 08.11.2019 13:30
I ve Slavii český miliardář už jednou působil. Jeho skupina PPF tam působila od roku 1994 do roku 1997, přičemž byla i majoritním vlastníkem, akcie však postupně odprodala.
Zdroj: https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/fotbalova-slavia-vyhlizi-noveho-majitele-vrati-se-miliardar-kellner.A110301_084340_fotbal_ten
Tak to je k tomu Kelnerovi, když jeho skupina vás ovládala. Tak nepřepisujte ději ny vy, kluci z Edenu
pán lukáš
/ před 4 lety 08.11.2019 13:37
Něco málo k tvejm lžím:
1. komunisti Spartu rozhodně nepodporovali, podporovali hlavně Duklu a pak tzv. útvary jako Cheb nebo Banská Bystrica. Spartě vyloženě neškodili, to člověk klidně přizná, jedinej koho vopravdu sejmuli byla Viktorka Žižkov! Kdyby Spartu tolik podporovali tak by nikdy nedošlo k sestupu v roce 1975!!!!
2. Sparta Plzni nic nenechala a už bych s prominutim každýho kreténa kdo tohle tvrdí regulérně zfackoval. Plzeň si tenkrát koupila sudí kterej proti Spartě vymyslel dvě penalty a vyloučil jí Šimáka. Sparta i tak měla snad 5 tutovek ale trefila nějaký tyče a parádně zachytal golman Plzně. Jihlava měla porazit Slávii a nemusela vubec řešit koupenýho sudího vod Plzně.
3. vod slávisty který několikrát zachránil svaz a na jejichž úkor poslal do druhý ligy Olomouc je fakt drzost vubec něco takovýho řešit.
Cesta do hlubin begova mozku
/ před 4 lety 08.11.2019 13:44
Co ty dokážeš napsat a ještě tomu věřit je fakt úctyhodný výkon, tvoje vědomosti a přehled o Slavii je až usměvný.Že nám tady nenapíšeš taky pravdu o té tvé křišťálově čisté Spartě?ale ona by ta tvoje pravda byla hodně vzdálená realitě tak radši nic nepiš nemá to cenu ty odborníků přes Slavii.Spiš by sem měl věnovat dnešní realné době
ZdenekH
/ před 4 lety 08.11.2019 13:47
ale Carle, vám až to nepůjde, tak taky budete vzpomínat na to, kdy vám to šlo. Pak se nebudete věnovat reálné době, jako teď, když vy jste na vrcholu a my dost pod ním.
Zdenku
/ před 4 lety 08.11.2019 13:50
Slávistická logika je asi taková:
1/ když vzpomínáme na naše dřívější úspěchy tak žijeme z minulosti.
2/ když tady furt dokola papouškujou Horník, Mach, Pelta, Štrougal, tak z minulosti nežijou a např. Epstein byl lilie jako prase.
3/ všechny naše tituly byly díky sudím ale jejich jedinej v roce 96 byl absolutně čistej.
SMÁT SMÁT SMÁT, nic jinýho nemá smysl.
Zdendo
/ před 4 lety 08.11.2019 14:20
Já nikdy minulosti nežijí já se vždycky koukám spíš dopředu je to pro život lepší a několikrát se mi to potvrdilo tak se toho držim,ale docela se divím že fanoušek Sparty si stěžuje žé ňekomu pomáhá rozhodči to je fakt srandovní a pak tady vytahuje svoje konspiračni teorie jak to podle něj bylo
Ty vole
/ před 4 lety 08.11.2019 14:22
:-)))))))))))))))))))))))))))) Tohle by se mělo zarámovat :-D
Jo jo
/ před 4 lety 08.11.2019 14:37
Jenom když vezmu toho prvního a třetího v pořadí tak ty maj na titulech Sparty asi takovej podíl jako měl Dominik Hašek na titulů z Nagana a nejlepší je že ten třetí si o tom i povídá v určitém okruhu lidí,jo to je tak když je člověk někde kde musí bejt
:-D
/ před 4 lety 08.11.2019 14:44
"já nežijí minulostí"
bego,
/ před 4 lety 08.11.2019 14:45
to, co jsi napsal v 06:56, je na facku.
6:56
/ před 4 lety 08.11.2019 14:51
Facka je málo
Teď vážně
/ před 4 lety 08.11.2019 14:54
Škoda že Procházka zakazuje u svejch článků diskusi. Moc rád bych se ho zeptal kde vzal info vo tom že Sparta nechce sypat sudím a proto jí poškozujou. Pokud má Procházka jakýkoli důkazy tak by je měl dát na policii, jinak je to podle mě dost závažný obvinění celýho našeho fotbalu.
No
/ před 4 lety 08.11.2019 15:06
Bega neni zrovna můj kámoš ale co napsal tak hroznýho? Dyt tohle vy tady nám píšete pravidelně :-))))
Kaslete nato
/ před 4 lety 08.11.2019 15:43
Panove,nema smysl se rozcilovat,a zabyvat novym vykladem ,resp. prepisem dejin Slavky pres jednoho "historika po zakladce"...pravda je zaznamenana vsude,a to ze si ji nekdo vyklada jinak svedci o jeho ferovost....vic to nestoji za komentar ani rozcilovani se.
Mycwo
/ před 4 lety 08.11.2019 16:18
To je stejny jako bychom my psali,ze tehdejsi vedeni Sparty pravidelne snidalo z Heydrichem....nesmysl,ze???
Re: dano
/ před 4 lety 08.11.2019 22:48
To se za Protektorátu říkalo o Slavii, že jsou to kolaboranti, protože vyhrávali protektorátní ligu. Stejně jako se pak za komunistů říkalo o Spartě, že je komunistickou vládou protěžována, když vyhrávala ligu.
bega je
/ před 4 lety 09.11.2019 07:58
Pokud jde o Mycwu, ZdenkaH a další fandy klubu, který silně nesnáším, stejně jako oni naši Slávinku, s těmi bych se dokázal o fotbale hádat a ZdenkoviH závidím důchod, mojí osobě ještě devět měsíců chybí, ale bega, tady prokázal, že je opravdu kok.. Vypadáš, že jsi zapšklý kornout, možná sečtělý, ale něco tě musí trápit. Buď vesel, já mám dnes k obědu husu, dám si dvě pivka, mám čtyři vnoučata a od dvou si půjdeme zaplavat do bazénu. A pak se ještě jednou vyspím a vyrazím s nejstarším vnukem do Prahy, protože hraje Slávinka. Pusť si Postřižiny a když nevíš co s nudou, pořiď si medvídka mývala, do ZOO v Troji to s Bohnic nemáš daleko. Tak zdravím kolaboranta begu a ZdenkoviH vzkazuji, snad se toho důchodu dočkám, pokud z těch současných úspěchů neklepne pepka.
ZdenekH
/ před 4 lety 09.11.2019 09:59
pro oskara - neklepne mě, já to tolik nežeru a nevím toho o tom tolik, kolik taty někteří kolegové píšou, akorát mám od malinkata Spartu díky rodíčům rád.
Důchod je pohoda, těš se na něj. Já už mám vnoučata větší a ty už moc nezjímáme, takže nikam s nima moc nechodíme. Teď jsme zazimovali, v Prazr to nějak překlepu do 03/04 2020 a pak směr skoro Šumava.
V Praze si to užijte a doufám, že pojedete domů se smutnou tváří, asi jako my z Jablonec (ale snad tam zabereme).
Tak se měj SPARTĚ ZDAR A SLÁVII ZMAR.-(:
ad. panluk a jiní slávisté
(host) / před 4 lety 10.11.2019 13:03
To, že se Sparta za protektorátu málem rozpadla, je historicky doložitelné. Bican si přijetím čsl. občanství zachránil „kožich“, protože jinak by jako rakouský (německý) občan možná „zkapal“ někde na východní frontě. A nedožil by se tak svých sedmdesátin, kdy ho soudruh Štěpán vyznamenával „za zásluhy“ na úřadě vlády! Jen na okraj. Poslední předprotektorátní titul získala Sparta. A to i přesto, že Slavia měla toho svého Bicana s Kopeckým. A když už v roce 1945 bylo jasné, že Němci válku nevyhrají a do Sparty se vrátili všichni hráči, kteří za ni hráli před protektorátem, tak poslední (ještě protektorátní) titul získala opět Sparta. I přesto, že měla Slavia Bicana s Kopeckým.
Stadion - Vřele doporučuji všem slávistům, aby si vyhledali fotodokumentaci slávistického stadionu na Letné. Hektar pozemku, prkenná ohrada. Za to jim ti „zlí“ soudruzi postavili na tu dobu supermoderní stadion v Edenu. Přes šedesát hektarů pozemků, čtyři tréninková hřiště, hřiště na házenou, pozemní hokej, plavecký stadion, zimní stadion, parkoviště. No hrůza! Ó jak nám ti komunisté ubližovali! Vlastnictví pozemků se začalo zpochybňovat až po roce 1989, když o ně v restituci zažádali nějací ti Hóhenlóhe - nevímjaksejmenovali. No, a takových stadionů vyrostlo v té době v Česku - o Slovensku ani nemluvě - desítky. Jen Sparta jaksi - nic! Když koncem šedesátých let už hrozil stav prvorepublikového stadionu Sparty katastrofou, usoudili soudruzi, že se musí rekonstruovat. Tak to tedy ne! Řvali slávisté. Přece Sparta nemůže mít něco lepšího než my! Takže došlo k dohodě. Po rekonstrukci Sparty se přestaví také Slavia. A tak Sparta hrála své zápasy v Edenu a po dokončení to mělo být naopak. Jenže... Spíš z prostorových důvodů vyrostl na Spartě ryze fotbalový stadion (malé Wembley). Kdysi moderním všesportovním stadionům zkrátka odzvonilo. Přestavba Slavie sice počítala s velkorysou výstavbou nových tribun, atp., ale se zachovám atletické dráhy. Na to existoval projekt, byly na to peníze, byla k tomu politická vůle. A začala mela. Ve Slavii se střídaly skupiny „kovaných“ sešívků, které se předháněly v nesmyslných megalomanských projektech vč. zatahovací střechy nad stadionem, vyhřívaných sedačkách (70. léta !!!) atp. Výsledek? Nakonec už nebyl projekt, ani peníze, ani politická vůle!
Černá stavba !??? - Macha jsem moc nemusel. Působil na mne dojmem zbohatlického frajírka, který si myslí, že mu patří svět. Jeho „vize“, že na Spartu bude chodit devadesát procent podnikatelů, kteří si zakoupí sponzorskou pernamentku a těch zbylých deset procent zanechá tomu plebsu, mě dost urazila. Já měl v té době permici už asi deset let, a to nepočítám študácké doby strávené k stání v dešti a sněhu. Když pak vyhodil ze Sparty - po Honzovi Bergerovi mého druhého nejoblíbenějšího hráče - Ivana Haška, dokázal jsem neuvěřitelné. Skoro dva roky jsem na Spartu nevkročil. A to i přesto, že byla v té době úspěšná! No, trochu jsem si to kompenzoval tím, že jsem nevynechal jediný zápas béčka v Machově Uhříněvsi. V té době měla hrát Sparta PMEZ (později LM) a UEFA vydala reglement, že v této soutěži mohou hrát jen mužstva, která mají na svém stadionu všechna místa k sezení. Což ovšem Sparta nesplňovala. A tak se Mach rozhodl k přestavbě. Prostě na místa k stání zabudovat sedačky. Ovšem byrokraté na Praze 7, kteří očekávali - jak bylo v té době celkem běžné - za svůj podpis nějké to „všimné“, mu stavební povolení nevydali. Jenže Macha tlačil čas. A tak začal stavět. No, tedy stavět... Přestavovat. Sedačky! Samozřejmě, že to stavební povolení mu nakonec vydáno bylo. Ovšem musel zaplatit milionovou pokutu. A tak přidal do státního rozpočtu milion za to, že na vlastní náklady postavil na Spartě sedačky! Zatímco v Edenu stojí miliardový stadion kompletně postavený z peněz daňových poplatníků - tedy i nás sparťanů! Tak tohle je ta „černá stavba“! Co by se asi v našich sdělovacích prostředcích dělo, kdyby takové stavební povolení nebylo vydáno v Ostravě, Brně nebo - nedej Bože - na Slavii! Což ovšem nebránilo pánům Procházkům, Šálkům, Hrabětům a spol. v rozpoutání nenávistné kampaně - cože si to ta Sparta dovolila, stavět načerno! Když se těmto pomstychtivým hyenám podařilo - v době miliardových tunelů - dostat Macha „do tepláků“, za neprocleného bavoráka, tak bych mu ochotně ty tepláky klidně vypral v ruce!
Jen na dokreslení - Léta padesátá. Osobně jsem se znal s Jiřím Peškem. V době socialistické morálky to byl jeden z mála hráčů, kteří prošli všemi pražskými kluby. Tedy Bohemkou, Spartou i Slávií. Když jsem se ho ptal, proč ze Sparty odešel do Slavie, vysvětlil mi to jednoduše. „Víš, ve Spartě jsme třeba v neděli hráli v Košicích. Pak jsme se vlakem ve dvě hodiny ráno vrátili domů a já musel ve čtyři vstávat a jít tvrdě makat do fabriky (byl vyučený typograf jako já). Ve Slavii jsem si do fabriky nechodil ani pro výplatu, protože mi ji posílali poštou. Tak takhle se Slávii ubližovalo a Spartě „nadržovalo“! Léta šedesátá. Často se Spartě vyčítá přestup Kvašňáka. Ten si ho ale musel vykoupit devítiměsíční karenční lhůtou. Už mnohem méně se připomíná jiný přestup. Pepík Kadraba byl de facto sparťanský odchovanec. Pak se ženil. A chtěl od Sparty byt. Ta mu ho ale opatřit nedokázala. Tak podepsal nábor - a samozřejmě také přestup - do Kladna. Jako hráč Kladna jel také v roce 1962 do Chile. A po návratu? Čáry, máry, fuk a byl ve Slavii. Bez karenční lhůty! Samozřejmě byt dostal bez problémů! Tak takhle se té nebohé Slávince ubližovalo a té Spartě nadržovalo. Připomínat léta sedmdesátá, když dodnes uznávaný a opěvovaný fotbalový „gentleman“ Panenka poslal Spartu za potlesku soudruhů do druhé ligy snad nemá cenu. Pak ovšem přišla léta osmdesátá. A nepřetržitá řada sparťanských úspěchů. Které měly jeden důležitý faktor. Ježek. A ještě jeden, který ovšem naši pisálkové příliš nezdůrazňují. Totiž ten, že pod těmi úspěchy se v drtivé většině podepisovali sparťanští odchovanci. Bílek, Kabyl, Hašek, Beznoska (strýc Tomáše Rosického - bratr jeho maminky), Berger, Skuhravý a ti ostatní do Sparty přicházeli jako ligou nepolíbení junioři - Stejskal, Bielik, Straka, Griga atp. atd.!
Jen malý dovětek. Vysvětlovat primitivům jaký je ústavní rozdíl mezi tím, když nějaký státní útvar vznikne dohodou jejich demokraticky zvolených představiteů a PROTEKTORÁTEM mi přijde skoro zbytečné. Tady se mohu jen dohadovat, zda je to zapříčiněno jen bezbřehým sešívaným fanatismem, anebo už je to důvodem na zvážení ke zbavení svéprávnosti!
Re: ad. panluk a jiní slávisté
/ před 4 lety 10.11.2019 14:54
jen poznámka: Jan Berger ani Ivan Hašek nebyli ze Sparty vyhozeni, Bergerovi bylo umožněno jít si vydělat něco málo valut do Švýcarska, když pro to splnil komunisty nastavené podmínky, tedy že dovršil 30 let a ukončil reprezentační kariéru. Haška Sparta prodala do RC Strasbourg, když díky "plyšáku" bylo českým klubům umožněno prodávat do ciziny hráče, o které tam byl zájem (za komunistů to bylo tak, že k hráči, kterému bylo povoleno odejít do ciziny, převzal od klubu "za hubičku" práva Pragosport, který ho pak umístil v zahraničním klubu a zkasíroval si peníze za přestup i podstatnou část hráčovy odměny).
ad. Jarda Š.
/ před 4 lety 10.11.2019 17:09
Jsi v trochu jiné době Jardo. Už jsem toho tady nakecal dost, ale jednu historku ti ještě přidám. Na Spartu jsem začal jezdit na začátku šedesátých let jako sedmi, osmiletý kluk - pochopitelně s tátou. Měli jsme prominentní lístky. Generálního jednatele (nebo jak se to jmenovalo) Sparty tehdy dělal jistý Jan Stuchlík, který pocházel od nás a byl tátův kamarád. To on přivedl do Sparty Kvašňáka, Vojtu, ale hlavně - jistého Václava Ježka. Jenže v osmašedesátém emigroval. Táta se s ním o mnoho let později potkal ve Švýcarsku, ale to už dělal funkcionáře FC Curych! A hádej koho do Curychu přivedl? Václava Ježka a později i Honzu Bergera! Mimochodem, já o vyhození Honzy Bergera vůbec nemluvil. A Ivana Haška Mach ze Sparty skutečně vyhodil. Jenže to už bylo v době, kdy Ivan fotbal ani nehrál. Jen se poněkud neuctivě pozastavil nad tím, že Mach Spartu koupil za ubohých pět milionů! Což mu ovšem Mach nikdy neodpustil!
Historie nelže
/ před 4 lety 10.11.2019 17:35
Host 13:03, tisící procentní pravda. Když chtěl přestoupit J. Kos z Bohemky do Sparty, tak mu také hrozila roční stopka a kolik okolo toho bylo humbuku, co si to ta Sparta dovoluje. Z Kadrabou to byl pořádný výdrb. Z výstavbou nového sparťanského stadiónu v letech 1967-68 to také, tak jednoduché nebylo.Původní projekt byl na třípatrové tribuny s kapacitou zhruba 60 tisíc diváků. To neprošlo k vůli okolní zástavbě. Pak ta stavba stadiónu začala vadit soudruhovi A. Novotnému (tehdejšímu bolševickému vůdci) k vůli panoramatu Hradčan. Chtěl stavbu zastavit a nechat zbourat. A posílal Spartu na Maniny, ať si tam postaví stadión. Od pláně se pro bolševiky postavila tribuna, kde se mohli na 1.máje naparovat a bolševici nakonec byli spokojeni. S přestupem Andreje Kvašňáka do Sparty to také byla komedie. Když ještě Kvašňák jako hráč Košic, tak to byl anděl, ale když chtěl do Sparty, tak to byl okamžitě vyvrhel. Jidáš, zrádce slovenské lidu. apod.