Jméno Gambrinus liga je minulostí, do popředí vstupuje...

Jméno Gambrinus liga je minulostí, do popředí vstupuje...

Novým generálním sponzorem první ligy, který jí dá jméno, bude skupina Synot, známá především díky své roli v sázkařském a loterijním průmyslu. Nejvyšší česká soutěž se od příští sezony přejmenuje po 17 letech, z jejího titulu zmizí značka Plzeňského Prazdroje Gambrinus. Synot podepsal smlouvu na čtyři roky s další čtyřletou opcí. Gambrinus zůstává pro příští čtyři roky hlavním partnerem ligy, na stadionech se bude dál prodávat jeho pivo.

Fleišman: Kluci vtipkovali, že 4 roky zpět jsem neuměl kopnout do balonu a teď jsem v repre

V názvu nejvyšší fotbalové soutěže se neobjeví jména sázkových kanceláří Chance nebo Fortuna, o jejichž úsilí dostat se do názvu první ligy se dříve psalo. Gambrinus byl titulárním partnerem fotbalové ligy od roku 1997. Ročně za to platil zhruba 40 až 50 milionů korun.

Finanční detaily ani jedna strana nezveřejnila. Předseda Fotbalové asociace ČR Miroslav Pelta na dnešní tiskové konferenci uvedl, že kontrakt je nejvyšší za celou dobu samostatné české ligy. Jeho slova potvrdil i předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda. "Jedná se o významné navýšení oproti minulosti. V horizontu těch čtyř let se jedná o stovky milionů korun," řekl Svoboda.

Nadnárodní skupina Synot má vedle sázkové společnosti Synottip, jejíž jméno nese mimo jiné i fotbalový stadion v pražském Edenu, také například hrací automaty, divizi informačních technologií, její další firmy spravují reality nebo prodávají vozy BMW. Celkem působí ve 12 zemích a v České republice je její roční obrat zhruba deset miliard korun. Název Synotu nesl mezi lety 2000 až 2004 i prvoligový klub, současné Slovácko, který stál před deseti lety u zrodu velké korupční aféry.

"V okamžiku, když jsme se dozvěděli, že odchází dosavadní titulární partner české první fotbalové ligy, vyhodnotili jsme tuto možnost jako nejzajímavější, a to nejen z pohledu marketingu a možného dosahu na zviditelnění naší značky v rámci celé ČR, ale také obecné podpory nejpopulárnějšího českého sportu," vysvětlil ředitel společnosti Synot International Limited Neofytos Neofytou.

Gambrinus se chce zaměřit více na aktivity pro fotbalové fanoušky. "Nevnímáme to jako nějaký ústup. My jako Gambrinus zůstáváme velice silně ve fotbale a chceme více směřovat aktivity pro naše fanoušky a směrem do piva," uvedl marketingový manažer Gambrinusu Miroslav Peichl.

Byl to šok, ze začátku jsem tomu nemohl uvěřit, přiznal Hejda


Duklu čeká v létě zemětřesení, odejde polovina kádru