Dvě nejoblíbenější zahraniční destinace, kam cestují fanoušci?
Společnost MasterCard v rámci svého Fan Passion Reportu charakterizuje rozdíly mezi skupinami fanoušků Ligy mistrů UEFA. Studie prováděná na evropském kontinentu se soustředí na rozdílné zvyky a vášně typické pro nadšence v jednotlivých zemích.
Firma se zaměřila svoji pozornost na fotbalové fanoušky z různých zemí, na hlavní rozdíly mezi nimi a na jejich rituály spojené se sledováním sportovního utkání.
Průzkum ukázal, že nejpověrčivější fotbaloví fanoušci jsou v Itálii. Přes 70 % tamních fanoušků věří na pověry v souvislosti s fotbalem. Každý druhý italský fotbalový nadšenec si na sledování zápasu oblékne svůj oblíbený kus oblečení pro štěstí, pětina fanoušků pravidelně sleduje utkání ze stejného místa a 13 % Italů dokonce pokaždé vyžaduje svoje tradiční občerstvení. Na druhém místě v pověrčivosti je Španělsko, kde je také téměř polovina fanoušků při zápase speciálně oblečená. Tzv. černou ovcí je v tomto ohledu Portugalsko, kde je pověrčivých pouze 23 % fotbalového národa, což je vůbec nejméně v celé fotbalové Evropě.
Pro některé národy je fotbal každodenní součástí života a fanoušci jsou ochotni podřídit mu své další aktivity. Pozoruhodných 43 % evropských fotbalových fanoušků již alespoň jednou upřednostnilo podporu svého týmu před rodinnými záležitostmi. Z důležité rodinné akce se kvůli fotbalu omluvilo 69 % Italů, 60 % Španělů a 50 % Francouzů.
"Fotbal bez fanoušků by prostě nebyl stejný. Jsou jako srdeční tep hry a jejich vášeň pro fotbal je neuvěřitelná. V okamžiku, kdy vyjdete z tunelu, narazíte do hlukové stěny, kterou dokážou vytvořit, a to hráčům dodává obrovskou podporu. Fanoušci jsou k nezaplacení," uvedl patron Michael Ballack.
Další závěry průzkumu:
Více než třetina fanoušků (35 %) si v minulosti alespoň jednou vzala v práci sick day kvůli fotbalovému utkání.
Španělé jsou ze všech národů nejvíce odhodlaní cestovat za svým týmem do zahraničí (93 %).
Portugalci (63 %) a Švédové (51 %) naopak preferují sledování zápasů v domácím prostředí.
Anglie (23 %) těsně předběhla Španělsko (22 %) coby nejoblíbenější zahraniční destinace, kam fanoušci cestují za fotbalovými utkáními.
Během venkovních zápasů utrácejí nejvíce Španělé (téměř 17 000 Kč), Italové (zhruba 15 000 Kč) a Francouzi (13 000 Kč). Průměrná částka utracená během fotbalových utkání v zahraničí činí zhruba 9 300 Kč.
V rámci hlasování fanoušků z 11 evropských fotbalových zemí o nejlepšího hráče v historii Ligy mistrů zvítězil s přesvědčivým náskokem Lionel Messi, pro kterého hlasovala téměř třetina z pěti tisíc lidí. Na druhém místě skončil bývalý hráč Realu Madrid Zinedine Zidane (12 %), následován Cristianem Ronaldem (11 %).
Komentáře (0)
Zatím nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první :)