Boleslav: Titul, či výprodej kvůli odchodu škodovky? Sparta a Slavia číhají

Boleslav: Titul, či výprodej kvůli odchodu škodovky? Sparta a Slavia číhají

[hot]KOMENTÁŘ[/hot] V deníku Sport si v úterý vzali za hlavní téma útok FK Mladá Boleslav na titul. Středočeši totiž na třetím místě v Synot lize ztrácejí jen dva body na vedoucí duo Sparta/Plzeň. Jenže o hráče, jako jsou Skalák, Zahustel, Bořil, Ščuk a další mají zájem hlavně Sparta a Slavia.

Hřebík byl loni v klatbě za to, že říkal to samé, co nyní tvrdí šéf Sparty Kotalík

Prezident klubu Josef Dufek ve Sportu prohlašuje, že v zimě tým oslabovat nechce. A útočník Jan Chramosta dokonce mluví o „otevřeném boji o titul“. Jenže fotbal nežije ve vzduchoprázdnu, v Boleslavi už vůbec ne. Je nutné dávat věci do souvislostí. Ve Sportu jsme si nepřečetli nic o tom, že zastupitelé Mladé Boleslavi již v polovině září 2015 schválili zvýšení daně z nemovitosti na koeficient 4 ze současné hodnoty 2. Město odhaduje, že tak vybere o více než 50 milionů korun ročně víc. No a většinu z toho zaplatí automobilka Škoda, která zaujímá velkou část plochy katastru města. Společnost proto pohrozila, že stáhne desítky až stovky milionů korun, které posílá na sponzoring fotbalu, městského divadla, investic ve městě a spousty dalších akcí.

Jak už 18. září uvedl server idnes.cz, jen loni škodovka v Mladé Boleslavi odvedla na dani z nemovitosti více než 44 milionů korun. Firma krok města ostře kritizuje.

Nepříjemná noční můra škodovky


„V noci se mi o dani z nemovitosti i zdálo, ale byla to nepříjemná noční můra,“ řekl pro idnes.cz člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar. Firmě se už v září nelíbilo, že se zvýšení projednávalo na poslední chvíli, jen několik dnů před posledním termínem, aby mohlo platit už od roku 2016.

Škodovka zvýšení daně považuje za nevstřícné gesto města Mladá Boleslav, s kterým by přitom měla ráda dobré vztahy, jako to funguje v dalších lokalitách například ve Vrchlabí a Kvasinách, kde společnost silně investuje do rozvoje i podpory regionu na základě společného memoranda o spolupráci. K tomu však v Mladé Boleslavi nikdy nedošlo.

„Skokové navýšení platby o několik desítek milionů korun by samozřejmě mělo dopad na rozpočet a plánování financování lokálních projektů do budoucna ze strany společnosti Škoda. Do podpory profesionálního i amatérského sportu, kultury, vzdělávání a dalších aktivit města dáváme ročně nemalé finanční prostředky. Děláme to rádi, protože jde v podstatě o investici do občanů Mladé Boleslavi. Takové zvýšení daně z nemovitosti bychom však vnímali jako signál města, že za financování těchto aktivit přejímá zásadní díl odpovědnosti,“ řekl už dříve mluvčí společnosti Jozef Baláž.

Prezident zatím připouští prodej jednoho hráče


Navíc, negativní důsledky současné velké aféry svého mateřského koncernu Volkswagen se zmanipulovanými údaji o měření nese i česká, tedy boleslavská Škoda Auto.

To vše může vliv na (ne)podporu mladoboleslavského fotbalu v blízké budoucnosti. „Já bych nerad tým oslaboval. V případě mimořádné nabídky si dovedu představit odchod jednoho hráče, ale to bychom pak zase museli investovat do posil. Udělám všechno pro to, aby se do mužstva v zimě ideálně vůbec nezasahovalo,“ prohlásil ve Sportu boleslavský šéf Josef Dufek.

Hezká slova, ale co když škodovka skutečně zastaví nebo alespoň přiškrtí své finanční kohouty, jak o tom její představitelé nahlas a otevřeně hovoří v souvislosti s razantním zvýšením daní z nemovitostí v Mladé Boleslavi?

Pak nutně musí k prodeji některých hráčů dojít. A Sparta, Slavia i další kluby z toho mohou těžit.

Mimochodem, nebyl silný boleslavský kádr s Milanem Barošem na soupisce tvořen s ohledem na předpokládanou účast FK Mladá Boleslav v Evropské lize? Jenže Boleslavští vypadli nečekaně už v červenci ve 2. předkole EL s norským Strömsgodsetem… A Baroš ani nehrál. Dlouho nebyl připraven. Je hezké, že nyní střílí góly proti Slovácku či Jihlavě, ale není to poněkud pozdě? A neměl ty branky ve smělých klubových plánech dávat spíš proti Schalke či Rapidu Vídeň?

Dobře, zbývá tu zmíněný boj o přední příčky v Synot lize. Ale jak už bylo řečeno, jak dlouho ještě bude škodovka boleslavský fotbal tak štědře podporovat? Toť otázka, který musí být nutně vyslovena, pokud chceme analyzovat blízkou budoucnost FK Mladá Boleslav.

Pavel Procházka, šéfredaktor magazínu HATTRICK¨

[img id="49169"]