Když to nekoupili kravaťáci, tak to nabídli obyčejným fotbalovým sockám

Když to nekoupili kravaťáci, tak to nabídli obyčejným fotbalovým sockám

[hot]KOMENTÁŘ[/hot] Dávkovaná distribuce lístků na sobotní důležitý kvalifikační zápas ME 2016 Česko – Lotyšsko (od 18 hodin v Praze – Edenu) se mi zdá být velmi podivnou. Zavání totiž neúctou k fanouškům. Ti věrní, poctiví, kteří si koupili lístky v předstihu, nyní zjišťují, že začátkem tohoto týdne bylo vrženo na trh dalších dva tisíce lístků, z nichž mnohé jsou lepší, než ty, které byly k dispozici předtím. Navíc takto pozdě nabízené vstupenky v tak značném množství mohou znamenat, že utkání, které by za dané situace bylo vyprodané, Eden nakonec do posledního místečka nezaplní.

Baroš zhnusen, Křetínského TV oživila Tittelbacha, prodají Škodu i Zmrhala?

Na můj vkus jsou i ceny vstupenek na utkání s Lotyšskem pro českého fotbalového fanouška vysoké – 1490, 990 a 590 korun není zrovna, i vzhledem k velmi průměrnému evropskému soupeři, žádná láce. Ale budiž, FAČR a jeho obchodní společnost STES šikovně využily úspěšné kvalifikační série Vrbova týmu a jisté divácké euforie. A lákají především na domácí mužstvo. Kdyby byl národní celek Česka v horší situaci, podlézalo by se fandům mnohem levnějším vstupným, aby reprezentanty v nelehké situaci podpořili.

„Těšíme se na to, že nám fanoušci v Edenu zase vytvoří fantastickou atmosféru. Takovou, jakou jsme měli na Letné proti Nizozemsku a naposledy proti Islandu v Plzni,“ prohlásil kouč Pavel Vrba.

Což o to, výbornou atmosféru možná vytvoříme, ale jako fanoušci jsme docela naštvaní.

Když si kupujete vstupenky na koncert s předstihem, dostanete je levněji a ještě si můžete vybrat. U lístků na fotbalové zápasy českého týmy, které se dají koupit přes internet a Ticketportal, to neplatí. Naopak. Ti, kteří si svědomitě zakoupili vstupenky s předstihem, jsou znevýhodněni.

Čapek nás vybídl k rychlé koupi lístků


Ve středu večer i moderátor ČT Sport Pavel Čapek, jenž měl ve studiu k Lize mistrů jako odborného hosta reprezentačního kouče Pavla Vrbu, nabádal fanoušky, aby si koupili poslední lístky na Lotyšsko, které byly právě uvolněny do distribuce.

Podíval jsem se tedy v sobotu ráno na Ticketportal a zjistil jsem, že těch posledních vstupenek je k mání už jen asi dvě stě, z toho těch za 590 korun pouze čtyřicet. Výběr nic moc, ale rychle jsem je raději zarezervoval a zakoupil.

A nyní se dozvídám, že na trh byly vrženy další dva tisíce vstupenek, včetně těch nejlepších, které ovšem koncem minulého týdne nebyly vůbec k mání!

„Těch dva tisíce lístků, které se na poslední chvíli objevily na trhu, jsou vstupenky, které byly původně určeny pro obchodní partnery FAČR,“ prozradil zdroj HATTTRICKU, který má blízko ke STES, obchodní firmě FAČR. „Partneři FAČR ale ty vstupenky nedostávají zadarmo, jen si je mohou přednostně koupit. Ovšem Lotyšsko není Nizozemsko, Španělsko či Itálie, takže je v takovém množství odmítli. No a teď to tedy mají na poslední chvíli zachránit běžní fotbaloví fanoušci,“ dodává zdroj HATTRICKU.

Třeba se vhodnou mediální kampaní ještě podaří Eden vyprodat. Ovšem já se k tomu propůjčovat nebudu. Takovou obchodní politiku považuji za neúctu k opravdovému fanouškovi.

Cítím se – a nejsem sám – podveden. Prodej ve stylu „Když nám to ti kravaťáci tentokrát nekoupili, tak to holt nabídneme obyčejným fotbalovým sockám“ se mi moc nezamlouvá. Už se ale těším, jak uslyším tradiční řeči o tom, že fanoušci jsou dvanáctým hráčem mužstva.

To mi připomíná bohulibé celosvětové pokrytecké akce s transparenty „Fotbal ano, drogy ne!“ vedle nichž se na stadionech vyjímají billboardy firem žijících z gamblerství a závislosti lidských trosek na herních automatech.

Pavel Procházka, šéfredaktor magazínu HATTRICK

[img id="47112"]