Paroubek: Na horké hlavy výtržníků platí jen policie

Paroubek: Na horké hlavy výtržníků platí jen policie

Předseda ČSSD a nadšený fanoušek sportu Jiří Paroubek uvedl, že bezpečnost na stadionech by měla zajišťovat policie. Na horké hlavy výtržníků by totiž byla účinnější než pořadatelé bez kompetencí, řekl slávista Paroubek.

Jak by měla být podle vás zajištěna bezpečnost na fotbalových zápasech, aby nedocházelo k bitkám a násilnostem?

Myslím, že na fotbalových zápasech by měli bezpečnost zajišťovat policisté. Horké hlavy jistě lépe zchladí přítomnost policistů než pořadatelů bez kompetencí. Fotbal je lidovým sportem, bohužel ale část společnosti, která má sama se sebou problémy a hledá vybití, ho nachází právě na fotbalových zápasech. Na druhou stranu, z fotbalu by se mohl jen těžko stát salónní sport.

Měl jste v dětství sen, že budete provozovat nějaký sport vrcholově?

Chtěl jsem hrát fotbal. Myslím, že kdybych měl tehdy zkušenost, kterou mám dnes, tak bych k tréninkům býval přistupoval asi jinak a již od 12 nebo 13 let bych hrál v nějakém klubu.

Provozujete také nějaké sporty pasivně, sledujete například záznamy zápasů?

Ano, dnes už především pasivně. Jak říkal pan Načeradec v Mužích v ofsajdu, lékař mi doporučil sport, tak chodím na fotbal. Mě sice lékař nic nedoporučil, ale na fotbal a hokej chodím rád již od dětství.

Kterému klubu fandíte nejvíce?

Jsem sice slavista, ale v mládí jsem s kamarády chodil i na Spartu. A pokud hraje Sparta mezinárodní zápasy, vždy jí přeji postup a mám radost z jejího úspěchu. Koneckonců přeji úspěch i dalším klubům, mrzelo mě například, že vypadl Liberec, nebo že Teplice nedosáhly lepšího výsledku. Koneckonců v mezinárodním měřítku hraje důležitou roli, zda mají kluby zkušenost i z mezinárodních zápasů.

Jak hodnotíte vysoké platy v některých sportech a obrovské sumy za které se kupují například fotbalisté?

Zvláště v zahraničí jde mnohdy o šílené sumy, nad kterými přestává rozum stát. Je ale třeba na druhou stranu také vidět horentní částky, které kluby vynakládají na reklamu. Velké evropské kluby, jako jsou Real Madrid, AC Milan, Juventus Turín nebo třeba francouzský Lyon jsou už vskutku skvěle zaběhnutými firmami. Tyto kluby, když chtějí získat nějakou posilu, nelitují peněz, protože na fotbalovém jevišti prostě musí být pořád noví a noví aktéři, aby se zvyšovala nebo alespoň udržovala pozornost nejen publika, ale i médií, protože ta jsou potřeba k reklamě. Dnes je tedy sport ve světě o velkém byznyse, u nás je to byznys také, ale spíše malý, protože kluby mají mnohdy problém pokrýt vůbec základní potřeby.