Anketa: Nejlepší marketing má stále Sparta, o fanoušky nejlépe pečuje Slavia

Pražská Sparta v minulém ročníku nejvyšší soutěže získala nejen mistrovský pohár, podle ankety Ligové fotbalové asociace (LFA) vládla také na poli marketingu. V každoroční Ceně Lukáše Přibyla, zesnulého někdejšího člena vedení Sparty a Bohemians, ovládla hlavní kategorii už pošesté za sebou. Ve druhé lize kralovala Dukla, jež se mezitím dostala mezi elitu.
Sparta dostala nejvíc hlasů také díky úspěšné kampani GEN ACS ke 130 letům existence klubu. "Není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezony vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce," vyzdvihl v tiskové zprávě LFA jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS.
Letenští v minulé sezoně registrovali zvýšený zájem o permanentky a také rekordní tržby z prodeje merchandisingu. Hned za nimi skončil v hlasování rival ze Slavie a třetí Hradec Králové, jenž zaznamenal největší progres. "Jeho práce v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Cenu Lukáše Přibyla uděluje LFA od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. Posledně jmenovanou oblast zohledňuje vedlejší kategorie, v níž i podruhé uspěla Slavia. Hodnotí se v ní hlavně práce s přiznivci hostujícího týmu a to, jaké mají podmínky na stadionech.
Doplňkové ceny, o nichž rozhodovala Marketingová komise LFA, posbíraly kluby (bez uvedení pořadí) za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Pořadí ankety Cena Lukáše Přibyla za sezonu 2023/24
1. liga
Hlavní anketa
1. Sparta Praha 60 bodů
2. Slavia Praha 41 bodů
3. Hradec Králové 35 bodů
Doprovodné kategorie
Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži
1. Slavia Praha 51 bodů
2. Sparta Praha 38 bodů
3. Baník Ostrava 26 bodů
Digital
FK Pardubice – CRM aktivity
Slavia Praha – Aplikace Slavia
Sparta Praha – Personalizované video
Content
1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem
Baník Ostrava – 20 let od titulu
Sparta Praha – Letná song
CSR aktivity
FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou
FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech
Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve
Fan experience
FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva
FC Hradec Králové – Nový stadion
SK Slavia Praha – Choreoškolka
Projekt
Bohemians Praha – Jména na dresu
FC Hradec Králové – Votroci sobě
Viktoria Plzeň – Utkání svobody
2. liga
Hlavní anketa
1. Dukla Praha 43 bodů
2. Slezský FC Opava 39 bodů
3. Zbrojovka Brno 33 bodů
Digital
Dukla Praha – Úkol splněn
Content
Dukla Praha – Cesta fanouška
CSR aktivity
Viktoria Žižkov – Fuck Cancer
Fan experience
Slezský FC Opava – Fanzona + RFA + Za Opavu
Projekt
Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům