eFotbal

Chceme postavit image ligy na hráčích, říká marketingový šéf LFA. Základem jsou příběhy

Livesport
Chceme postavit image ligy na hráčích, říká marketingový šéf LFA. Základem jsou příběhy
Chceme postavit image ligy na hráčích, říká marketingový šéf LFA. Základem jsou příběhyProfimedia
Nová sezona Chance Ligy se blíží a napilno mají i lidé v marketingu Ligové fotbalové asociace. Ti vymysleli dosud největší kampaň v historii tuzemské soutěže, se kterou byste měli potkávat na billboardech i na internetu. Jak by měla vypadat, jak složité je přesvědčit ke spolupráci všechny kluby a proč je klíčovým slovem kampaně "fenomén"? O tom v podcastu Livesport Daily hovořil obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Reklama
Reklama

“Tahle kampaň je pro nás určitě výjimečná, do jisté míry až historická,” vysvětluje Hajný. “Poprvé totiž zapojujeme opravdu všechny největší hvězdy ligy, které jsme pozvali na focení a natáčení. Právě v tuto chvíli, co spolu mluvíme, se kampaň tvoří – část hráčů se fotí v Praze, část v Ostravě. Důvod je jednoduchý. Před dvěma lety jsme společně s kluby vytvořili marketingovou strategii a jedním z jejích hlavních pilířů bylo postavit image ligy právě na hráčích. Myslíme si, že teď přišel ten správný čas to naplno ukázat. Liga roste, fotbal jde nahoru a my chceme přes hráče vyprávět jejich i klubové příběhy.”

Součástí kampaně je i speciální kolekce oblečení od módního návrháře Lukáše Macháčka: “Hráče fotíme v unikátním merchi, který navrhl právě Lukáš, jeden z nejvýraznějších současných českých módních návrhářů. Vybrali jsme si ho z několika důvodů. Jednak už s fotbalem nějakou zkušenost má, byť spíš osobní – například ve spojení s Lukášem Váchou. A zároveň jeho hvězda v poslední době rychle stoupá – je vidět na akcích jako Karlovarský filmový festival a stává se výraznou postavou módní scény. Co nás ale přesvědčilo nejvíc, byla jeho okamžitá chuť do spolupráce,” prozrazuje Hajný.

Livesport Daily #557: Fotbalová liga chce lákat mladé fanoušky, říká Daniel Hajný z LFALivesport

LFA spolupracuje i s influencery s jasným cílem – přilákat k fotbalu mladou generaci: “Už před touto sezonou, která byla v mnoha ohledech revoluční, jsme jasně deklarovali, že jedním z klíčových pilířů naší marketingové strategie je práce s mladými fanoušky. Všechny výzkumy i praktické zkušenosti nám totiž ukazují, že fanouškovství se formuje do zhruba 14 let věku. A právě na tuto skupinu musíme cílit, pokud chceme dlouhodobě budovat základnu fanoušků. Většina klubů to vnímá podobně, ale my v rámci ligy tomu věnujeme v poslední době ještě větší důraz,” uzavírá.

V úterní epizodě podcastu Livesport Daily si také poslechněte:

Existuje něco jako “fanoušek české ligy”?

Proč by LFA měla dělat kampaně a nenechat to jen na klubech?

Inspiruje se LFA kampaněmi zahraničních ligových soutěží?

Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.