“Tahle kampaň je pro nás určitě výjimečná, do jisté míry až historická,” vysvětluje Hajný. “Poprvé totiž zapojujeme opravdu všechny největší hvězdy ligy, které jsme pozvali na focení a natáčení. Právě v tuto chvíli, co spolu mluvíme, se kampaň tvoří – část hráčů se fotí v Praze, část v Ostravě. Důvod je jednoduchý. Před dvěma lety jsme společně s kluby vytvořili marketingovou strategii a jedním z jejích hlavních pilířů bylo postavit image ligy právě na hráčích. Myslíme si, že teď přišel ten správný čas to naplno ukázat. Liga roste, fotbal jde nahoru a my chceme přes hráče vyprávět jejich i klubové příběhy.”
Součástí kampaně je i speciální kolekce oblečení od módního návrháře Lukáše Macháčka: “Hráče fotíme v unikátním merchi, který navrhl právě Lukáš, jeden z nejvýraznějších současných českých módních návrhářů. Vybrali jsme si ho z několika důvodů. Jednak už s fotbalem nějakou zkušenost má, byť spíš osobní – například ve spojení s Lukášem Váchou. A zároveň jeho hvězda v poslední době rychle stoupá – je vidět na akcích jako Karlovarský filmový festival a stává se výraznou postavou módní scény. Co nás ale přesvědčilo nejvíc, byla jeho okamžitá chuť do spolupráce,” prozrazuje Hajný.
LFA spolupracuje i s influencery s jasným cílem – přilákat k fotbalu mladou generaci: “Už před touto sezonou, která byla v mnoha ohledech revoluční, jsme jasně deklarovali, že jedním z klíčových pilířů naší marketingové strategie je práce s mladými fanoušky. Všechny výzkumy i praktické zkušenosti nám totiž ukazují, že fanouškovství se formuje do zhruba 14 let věku. A právě na tuto skupinu musíme cílit, pokud chceme dlouhodobě budovat základnu fanoušků. Většina klubů to vnímá podobně, ale my v rámci ligy tomu věnujeme v poslední době ještě větší důraz,” uzavírá.
V úterní epizodě podcastu Livesport Daily si také poslechněte:
Existuje něco jako “fanoušek české ligy”?
Proč by LFA měla dělat kampaně a nenechat to jen na klubech?
Inspiruje se LFA kampaněmi zahraničních ligových soutěží?
Všechny díly Livesport Daily najdete také na oblíbených podcastových platformách – Spotify a Apple Podcasts.