eFotbal

Trenéři Bohemians a Mladé Boleslavi se podle komise zlobili neprávem, sudí nechybovali

ČTK
Komise rozhodčích potvrdila, že vyloučení hráče Bohemians Ramíreze bylo správné.
Komise rozhodčích potvrdila, že vyloučení hráče Bohemians Ramíreze bylo správné.Milan Kammermayer / Česká editoriální fotografie / Profimedia

Fotbalisté Bohemians 1905 nebyli v sobotním utkání 12. kola první ligy proti Plzni v klíčových momentech poškozeni, uvedla komise rozhodčích FAČR. Hlavní sudí Jakub Wulkan v 71. minutě po zásahu od videa správně vyloučil domácího útočníka Erica Ramíreze, hostující Václav Jemelka o chvíli později v souladu s pravidly dostal pouze žlutou kartu. Komise v komuniké posvětila i dvě klíčové situace ze zápasů v Pardubicích a v Jablonci.

Reklama
Reklama

Trenér Bohemians Jaroslav Veselý si po porážce 0:1 s Plzní postěžoval na údajně nekonzistentní posouzení obou zákroků v druhé půli. Kouč Pražanů označil červenou kartu pro Ramíreze za přísnou a byl přesvědčen, že vyloučeni měli být případně oba hráči. Jemelkův zákrok dokonce označil za horší. Komise mu však nedala za pravdu.

Wulkan za stavu 1:0 pro Viktorii nejprve Ramíreze za zákrok na plzeňského Sampsona Dweha vůbec karetně nenapomínal. Po zásahu videorozhodčího a přezkoumání situace ale venezuelského útočníka rovnou vyloučil.

Komise uvedla, že se jednalo o faul na červenou kartu. "Hráč domácího družstva nataženou nohou zasáhl zezadu soupeře podrážkou do achilovky, bez možnosti hrát míčem," vysvětlila komise.

O chvíli později Jemelka fauloval domácího záložníka Aleše Čermáka a od Wulkana dostal žlutou kartu. Podle komise zákrok na vyloučení nebyl. "Hráč hostujícího družstva ve snaze hrát míčem sice šel podrážkou vysoko proti noze soupeře, ale svoji nohu stahoval a soupeře zasáhl pouze minimálně," uvedla komise k utkání, které Západočeši vyhráli 1:0.

V Jablonci nakonec správně dostal domácí Vachtang Čanturišvili po zákroku vysokou nohou do hlavy Zlatana Šehoviče z Dukly jen žlutou kartu. Hlavní sudí Ladislav Szikszay nejprve gruzínského halfbeka v 73. minutě chybně rovnou vyloučil, po zásahu od videa a přezkoumání situace ale původní verdikt změnil a Severočechy do oslabení neposlal.

"Hráč domácího družstva nejprve zahrál míčem a následně lehce zasáhl soupeře kopačkou do hlavy. Rozhodčí původně chybně udělil červenou kartu, VAR (videorozhodčí) správně intervenoval," podotkla komise k zápasu, který skončil bez branek.

V sobotním utkání v Pardubicích dostal mladoboleslavský Filip Matoušek už v 16. minutě rovnou červenou kartu za zákrok na unikajícího Abdullahiho Tanka. Hostující trenér Aleš Majer s vyloučením nesouhlasil, zákrok dokonce ani nepovažoval za faul, podle komise však sudí Stanislav Volek rozhodl správně. Východočeši v přesilovce zvítězili 2:1.

"Rozhodčí správně vyloučil hráče hostujícího družstva č. 32 za zmaření zjevné brankové možnosti soupeře. Hráč hostujícího družstva levou nohou přišlápl nohu soupeře, který byl před ním, a následně ho i pravou nohou kopl," uvedla komise.

Na základě schváleného manuálu se komise vyjadřuje vždy ke čtyřem situacím z jednoho ligového kola, které vyberou média. Další situace veřejně nekomentuje a vyhodnocuje si je interně.

Kouč Boleslavi pěnil kvůli vyloučení. Rozhodující situace šly všechny proti nám, zlobil se