eFotbal

Ústí chce do první ligy. Na videa s odvážnou blondýnou se dívá mnohem více lidí, říká Kubáň

Eurofotbal
Přemysl Kubáň
Přemysl KubáňFK Viagem Ústí nad Labem
Postup do druhé ligy rozhodně není pro Ústí nad Labem konečnou. Přemysl Kubáň, prezident severočeského klubu, se nebojí odvážných vyhlášení. Klub je v očích některých fanoušků tak trochu neřízenou střelou, která klidně vykročí z komfortní zóny, jen aby zaujala fanoušky. A to se vedení klubu daří náramně. "Ústí patří do ligy. Myslím to vážně, nedělal bych to s vidinou, že budeme hrát druhou ligu. První liga je cíl," uvedl v dalším dílu pořadu Kudy běží zajíc, který se věnoval CHNL.
Reklama
Reklama

Viagem Ústí nad Labem splnil dílčí cíl v podobě postupu do druhé ligy, žádné oslavy s doutníkem v ústech a nohama na stole se nekoná. Tedy alespoň, co se týče klubového bosse. "Máme anomálii, hráči mají dovolenou, my už máme před domluvenou většinu hráčů, co chceme prodloužit. Oznámíme i posily, konkrétní nebudu, musíme je podepsat," usměje se, když komentuje to, jak vypadá současnost druholigového nováčka.

Plánů má v hlavě pořád více než dost. Tak třeba růžové dresy. "Ta naše je více chlapská, nevypadá to jako Miami. Na dresu bude tetování, ústecké motivy," navnadí fanoušky na další z novinek s tím, že takové dresy v žádném jiném klubu dosud neviděl. "Sám si dres koupím. Bude na něm ústecký kostel a také citát o Ústí v latině na hrudi, znak bude na rukávu."

Kubáň dobře ví, že se Viagemu povedlo zaujmout českou fotbalovou scénu. Nejen výsledky na hřišti, ale i příspěvky na sociálních sítích. Ty občas budily poprask. "Děláme, co nás baví a co se nám líbí. Překračujeme tenkou linii, ale také hodně oslovujeme lidi, co fotbal normálně nesledují," přiznává s tím, že občas to od fanoušků schytá. "Vadilo by mi, kdybychom dělali chyby, pak by byly hejty od lidí oprávněné," dodává v další epizodě sírie Kudy běží zajíc.

Myslí si, že klub dokáže svými příspěvky zasáhnout. "Podle videí patříme mezi pět nejsledovanějších klubů v republice. A to nechceme nikoho šikanovat, někomu ubližovat a nechceme být sprostí," naznačuje strategii, která mnohým přijde i tak docela agresivní. "Asi to bude součást DNA, budeme to rozvíjet. My jako Ústí nad Labem potřebujeme být vidět. Ve druhé lize jsme zavřeli pusu těm, co tvrdili, že je to jen marketingový projekt," říká pyšně s tím, že v sezoně viděl snad jeden zápas nejvyšší soutěže. "Mě zajímala třetí liga a teď mě bude zajímat ta druhá," doplňuje.

Dobře ví, že odvážné příspěvky na sociálních sítích mohou odradit některé z potenciálních sponzorů. "Existují firmy, co řeknou, že kašpary sponzorovat nebudou. Nám se teď ukáže, zda je náš směr správný. My máme na sítích i seriózní obsah. Ale když odvysílám příspěvek s kozatou blondýnou, co bude v záběru s Červenkou, tak to vidí dva miliony lidí. Když dáme na sítě, že náš tým zašel do domova důchodců, tak se na to podívají tři tisíce lidí," nabízí důvod, proč se chová klub zrovna takhle. Tvrdí také, že Ústí je lidsky vybrakované. Mít prý k ruce lepší spolupracovníky, sledovanost by byla ještě vyšší.

Prezident klubu také zaznamenal, že ne všem hráčům jsou či byly příspěvky po chuti. On je ale rozhodně nepřesvědčoval, že jde klub správnou cestou. "Jsou tu od hraní fotbalu. Výkony na hřišti musí pomoci propagaci fotbalu. My pracujeme na tom, aby do klubu přitekly peníze, to je rozhodující. Já bych to všechno dělal, i kdyby byli hráči proti," neskrývá.

A zdůrazní, že klub není na konečné ani co se týče umění na zeleném pažitu. Druhá nejvyšší soutěž nemá být pro Ústí konečnou. "Ústí patří do ligy. Myslím to vážně, nedělám to všechno s vidinou, že budeme hrát druhou ligu. První liga je cíl, je to o penězích, cílem je vyvolat celospolečenskou poptávku, že mají chtít všichni v Ústí první ligu. Fotbal by měl být vlajkovou lodí města," přesvědčuje.

Do tří let by pak rád hrál s týmem seriózně o postup. "Potřebuji vytvořit sponzorský podhoubí a aby klub měl vyšší renomé ve městě. Nechci náhodně postoupit a pak spadnout. Chci postoupit dlouhodobě. Třeba udělám chyby a nepovede se to. Zatím si věřím, dřív nebo později to vždy začalo fungovat," praví sebevědomě s tím, že dosud Viagem zainvestoval do fotbalu necelých pětadvacet milionů korun. Znovu zdůrazní, že za posledních třicet dní má klub třeba na instagramu čtyři miliony shlédnutí příspěvků, a na dalších sociálních sítích počítá ještě větší čísla.

Dobře ví, že práce je před celým klubem ještě více než dost. Třeba v nejbližší sezoně pak nevidí útok na nejvyšší soutěž úplně reálně. "Je tam bláznivý Artis a Zbrojovka. Bylo by dobré, abychom se jednoho zbavili do další sezony. Teď jsme si sedli, nebudeme s nimi dělat finanční závody, od třetího místa začíná naše soutěž," nabízí realistický pohled šéf Viagemu s tím, že klub bude cílit na umístění mezi pátou a osmou příčkou. "Po podzimu si to vyhodnotíme. Když by byla šance na baráž, tam bychom to museli nabombit. Ale tuhle sezonu nechceme propálit zbytečně peníze," dodává.