Nový kontrakt na tři roky v celkové hodnotě přesahující dvacet milionů dolarů podepsal hráč Paris Saint-Germain Lionel Messi se společností Socios, který distribuuje fanouškovský kryptotoken. Čtyřiatřicetiletý Argentinec se má stát ambasadorem tokenu a propagovat jej reklamních a propagačních kampaní společnosti Socios směřujících k mistrovství světa v Kataru, které začíná v listopadu. Socios má podepsané dohody o vytvoření tokenů pro více než 130 sportovních organizací včetně řady špičkových fotbalových klubů, jako jsou PSG, Barcelona, Juventus a Manchester City.
"Fanoušci si za svou podporu zaslouží uznání. Zaslouží si možnost ovlivňovat týmy, které milují," komentoval svou nejnovější sponzorskou spolupráci v prohlášení citované agenturou Reuters sám Messi. Bližší specifikace možnosti uplatnění propagovaných tokenů nejsou k dispozici, podle stávajících dohadů by nicméně měli například jejich umožit hlasovat o drobných rozhodnutích týkajících se daných klubů. Tento typ tokenů tak je stále více vnímán jako potenciální zdroj nových příjmů, zároveň ale jsou i podrobeny kritice některých fandů, kteří jejich zavedení považují za povrchní účast, která zvyšuje již tak rostoucí náklady na sledování jejich týmů.
Podpisem nové sponzorské smlouvy Messi poněkud odklonil v posledních týdnech rostoucí spekulace, kde bude v následujících sezonách hrát. Jeho pařížské angažmá se nevyvíji podle představ a rostou spekulace, že katarští majitele PSG budou v létě masivně přebudovávat kádr, možný návrat do Barcelony zase v posledních dnech vyloučil sám prezident Blaugranas Joan Laporta.
zdroj: Reuters