Zátěž 1,125 kg na každé noze Sora a dalších rychlíků? Slavia nové nařízení na sezonu 2022/2023 jednoznačně odmítá

Zátěž 1,125 kg na každé noze Sora a dalších rychlíků? Slavia nové nařízení na sezonu 2022/2023 jednoznačně odmítá

SK Slavia Praha je znepokojena zveřejněním přípravy nového nařízení pro evropské soutěže, které má vstoupit v platnost od začátku sezony 2022/23.

Slavia podporuje rovné příležitosti a přístup k fotbalu pro všechny. Na hřišti má podle názoru klubu ale rozhodovat trénink a píle, nikoli povinná omezení. Proto se klub ohradil proti připravovanému nařízení systematické rychlostní regulace, jehož podobou se řídící orgán evropských pohárových soutěží v současnosti zabývá.

Připravované nařízení Systematic Overspeeding Regulation (zkráceně SOR) stanovuje na základě koeficientu rychlosti změřeného na začátku a v polovině každé sezony zátěž, kterou musí fotbalisté nosit ve svých kopačkách v rámci zápasů evropských pohárů. Tato zátěž bude mít formu iridiových destiček vkládaných do podrážek kopaček. Převážení kopaček bude probíhat před každým zápasem a kontrolu hmotnosti bude pomocí osobní váhy provádět i čtvrtý rozhodčí před každým střídáním.

Nejrychlejší hráči by podle prvních návrhů, které už mají k dispozici jednotlivé národní asociace, měli nést přidanou zátěž až 1 125 gramů na každé noze.

Návrh opatření vzešel od Mezinárodní asociace svazů laxních obránců MASLO. Jeho aplikace má vytvořit rovné příležitosti právě pro obránce, kteří jsou dnes podle autorů návrhu v soubojích na vlastní polovině diskriminováni. Rychlost některých ofenzivních hráčů podle nich navíc vytváří nebezpečné situace, které mohou skončit fyzickou nebo psychickou újmou obránců. Vzor si asociace bere z nedávných kroků Formule 1, kde byla stanovena například minimální hmotnost jezdců nebo možnost zrychlit vůz pouze v předem stanovených úsecích trati.

Pokud by nařízení SOR mělo vstoupit v platnost, bude to pro Slavii další rána poté, co rakouská policie zahájila řízení s Yirou Sorem za překročení povolené rychlosti během venkovního zápasu s Lincem. Fotbalový stadion je totiž považován za součást uzavřeného volnočasového areálu, v rámci nichž je v Rakousku omezena rychlost na 30 km/h. Po zhlédnutí prvního zápasu nainstalovalo místní oddělení dopravní policie v St. Pöltenu na hlavní tribunu stadionu radar, který potvrdil překročení tohoto limitu u zmiňovaného hráče hned šestnáctkrát, za což klubu hrozí nejen peněžitá pokuta, ale také odebrání tří bodů. To by do čtvrtfinále soutěže poslalo namísto sešívaných právě LASK.

Aprílový text z dílny SK Slavia Praha, o němž si někteří fandové, kteří to nedočeli do konce, mysleli, že je realitou a vážně o tom diskutovali na sociálních sítích, je natolik dobrý, že jsme si ho dovolili publikovat v plném znění.

Nejlepší trenér, kterého vidím, je Trpišovský, finančně by však bylo těžké ho pro asociaci získat, míní Šmicer

Zdroj: slavia.cz