Právě ten je v dezolátním stavu. Společnost, která má komerčně zhodnotit potenciál českého fotbalu, vykazovala roční ztrátu 28 milionů korun… "Byl jsem zaskočen mírou nefungování organizace. Vždyť jsem nenašel jediného manažera, který by měl v názvu své funkce marketing. U marketingové agentury…," kroutil hlavou během úterní tiskové konference.
Z jeho slov bylo cítit silné rozčarování, až to chvílemi působilo, jako kdyby mluvil o firmě v konkurzu. Přitom hodnotil tržní obraz českého fotbalu. Uvedl, že minulé vedení nezařadilo STES do celkového finančního plánu svazu, aby se před valnou hromadou vyhnulo přiznání ztrátového rozpočtu. "Jsou tam nadhodnocené příjmy z podzimních zápasů, které ještě neproběhly, podhodnocené náklady. Smlouvy s partnery byly poslední roky sestupné," přiblížil.
Řada partnerů dokonce od svazu, jenž živí to nejcennější v českém fotbale, tedy reprezentaci, za poslední rok odešla. Dalším brzy končí kontrakty. Třeba s Pumou, jež obléká národní tým už 30 let. "Všem partnerům jsme představili vizi. A říkáme jim, aby nejen prodloužili smlouvy, nýbrž aby je navýšili," podotkl Tvrdík.
Šéf Slavie chce, aby STES fungoval na totožných principech jako klub, jemuž vládne. "Mou ambicí je to udělat stejně, což je vytvořit standardní marketingovou strukturu, která zahrnuje také útvar péče o fanouška, o partnery. Standardní věci, které najdete i ve Spartě, Plzni či Baníku," jmenoval.
Valná část manažerů STES byla propuštěna, v čele zatím osmičlenného týmu stanul dosavadní manažer značky a sponzoringu sázkové kanceláře Fortuna Marek Janoušek. "Ví, jak funguje komerční sektor, jak se pracuje s partnery, sponzory, perfektně zná fotbal. Bereme špičkové lidi, aby ve velmi krátké době přesvědčili lidi, že děláme fotbal pro ně," zdůvodnil Tvrdík.
Porovnání marketingového stavu fotbalového svazu s běžným ligovým klubem podle jeho slov vyznívá pro FAČR tristně. "Například roční příjem z merchandisingu je 400 tisíc korun. Tomu by se kluby smály. Musíme se přiblížit lize," kladl si za cíl. Cílem STESu je v nejbližší době zdvojnásobit tržby, což je podle Tvrdíka reálné.
Chce investovat do marketingu, například vyvinout mobilní aplikaci, přes níž si budou fanoušci pořizovat vstupenky na reprezentační utkání nebo kupovat merch národního týmu. "Oslovili jsme Livesport nebo Ticketportal, aby nám ji udělali. Dnes i menší kluby mají své apky," poukázal Tvrdík.
Odraz práce nového týmu má být zřetelný už při domácím říjnovém duelu kvalifikace na mistrovství světa s Chorvatskem. "Bude vypadat jinak, na úrovni profesionálního fotbalu," sliboval. Minulé týdny vstřebával ve své pozici skličující pocity. "Slyšeli jsme od partnerů, že už svazu nevěří. To už nechci zažívat. Přitom chtějí dávat víc. Přijde mi, že si FAČR nevážil peněz," hodnotil.