Zatímco v minulé sezoně se na soupravě (triko, rukávy i trenky) Hartbergu objevilo podle portálu Sports Business 19 různých značek, klub zůstal své marketingové strategii věrný i letos. Někteří fanoušci napočítali na letošní sadě dokonce přes 20 log a klub ze spolkové země Štýrsko se tak stal virálním hitem na sociálních sítích.
"Nejsem si tím novým dresem Hartbergu jistý. Přijde mi až moc... prázdný," napsal ironicky jeden z uživatelů na sociální síti X.
"Neuvěřitelné – TSV Hartberg letos skutečně našel JEŠTĚ víc místa pro sponzory! Opravdu pozoruhodný výkon. Jasných 11 z 10 na #HartbergověStupnici a nejspíš nový světový rekord," smál se jiný fotbalový fanoušek.
Tato strategie má však pro klub z malého téměř 7000tisícového města Hartberg, v němž Arnold Schwarzenegger začínal svou kariéru kulturisty, velký finanční smysl. Navzdory posměškům ohledně designu vnímá klub takto přeplněné dresy jako udržitelný způsob, jak zajistit svou ekonomickou soběstačnost. A jak zůstat mezi rakouskou elitou.
"Jsme za sponzory velmi rádi – bez nich by účast v Bundeslize finančně nebyla možná," vysvětloval už před rokem klubový mluvčí Roland Puchas. "Nechceme být závislí na jediném sponzorovi jako jiné kluby," dodal.
A co na to pravidla?
Rakouská Bundesliga neomezuje počet sponzorů na dresech. Řídí se jen několika technickými požadavky: přesné umístění a velikost loga soutěže na pravé straně hrudi, a správná pozice jména a čísla hráče. Jediné právní omezení se týká propagace tabákových výrobků, které se ale na úboru Hartbergu neobjevují.