eFotbal

Dres jako billboard. Rakouský klub znovu baví lidi na sociálních sítích množstvím sponzorů

Dominik Kočev
Na letošním dresu Hartbergu je údajně přes 20 sponzorských log.
Na letošním dresu Hartbergu je údajně přes 20 sponzorských log.TSV Hartberg
Rakouský prvoligový celek TSV Hartberg oficiálně představil novou sadu dresů pro sezonu 2025/26 v Bundeslize – a opět se jedná o model doslova posetý logy partnerů.
Reklama
Reklama

Zatímco v minulé sezoně se na soupravě (triko, rukávy i trenky) Hartbergu objevilo podle portálu Sports Business 19 různých značek, klub zůstal své marketingové strategii věrný i letos. Někteří fanoušci napočítali na letošní sadě dokonce přes 20 log a klub ze spolkové země Štýrsko se tak stal virálním hitem na sociálních sítích.

"Nejsem si tím novým dresem Hartbergu jistý. Přijde mi až moc... prázdný," napsal ironicky jeden z uživatelů na sociální síti X.

"Neuvěřitelné – TSV Hartberg letos skutečně našel JEŠTĚ víc místa pro sponzory! Opravdu pozoruhodný výkon. Jasných 11 z 10 na #HartbergověStupnici a nejspíš nový světový rekord," smál se jiný fotbalový fanoušek.

Tato strategie má však pro klub z malého téměř 7000tisícového města Hartberg, v němž Arnold Schwarzenegger začínal svou kariéru kulturisty, velký finanční smysl. Navzdory posměškům ohledně designu vnímá klub takto přeplněné dresy jako udržitelný způsob, jak zajistit svou ekonomickou soběstačnost. A jak zůstat mezi rakouskou elitou.

"Jsme za sponzory velmi rádi – bez nich by účast v Bundeslize finančně nebyla možná," vysvětloval už před rokem klubový mluvčí Roland Puchas. "Nechceme být závislí na jediném sponzorovi jako jiné kluby," dodal.

A co na to pravidla?

Rakouská Bundesliga neomezuje počet sponzorů na dresech. Řídí se jen několika technickými požadavky: přesné umístění a velikost loga soutěže na pravé straně hrudi, a správná pozice jména a čísla hráče. Jediné právní omezení se týká propagace tabákových výrobků, které se ale na úboru Hartbergu neobjevují.

Přestupy a spekulace ONLINE