Nejvyšší soutěž bude mít nové jméno. Hrát se bude Chance liga, společnost dá za partnerství 260 milionů korun ročně

Nejvyšší soutěž bude mít nové jméno. Hrát se bude Chance liga, společnost dá za partnerství 260 milionů korun ročně

Nejvyšší česká soutěž mění jméno. Od sezony 2024/25 bude titulárním sponzorem společnost Chance. Ta zvítězila v otevřeném tendru Ligové fotbalové asociace (LFA) a za 1,3 miliardy korun se stala generálním partnerem na pět dalších sezon. „Chápeme to jako ‚chanci‘ pro český fotbal i pro naši ‚druhou‘ sázkovku,“ říká Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí. „Investicí chceme podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu."

Jediným kritériem, které ve dvojkolovém výběrovém řízení rozhodovalo, byla cena. Nejlepší podmínky nabídla sázková společnost Chance, která bude od ročníku 2024/25 jako generální partner obou domácích profesionálních soutěží vyplácet českému profesionálnímu fotbalu každoročně částku, která přesáhne čtvrt miliardy korun.

"I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí. Zároveň ji beru jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje," řekl předseda LFA Dušan Svoboda pro web lfafotbal.cz.

Nejviditelnější změnou bude na první pohled samotný název nejvyšší české soutěže. K tomu se přidá i výrazná vizibilita brandu na všech stadionech. Chance bude mít právo používat ochranné známky soutěže a klubů ke své propagaci.

"V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Sázková kancelář Fortuna byla titulárním partnerem první a druhé ligy od sezony 2018/19 a podle odhadů médií přispívala částkou téměř 80 milionů korun ročně.

„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost na stadionech. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme tak českému fotbalu opravdu šanci,“ tvrdí marketingový ředitel skupiny Jan Čumpelík.

Skupina Tipsport považuje titulární partnerství ligových soutěží populárních sportů především jako efektivní nástroj k posilování povědomí o značce. Známost značky Tipsport v české společnosti se blíží maximu, navíc je dlouhodobě spojena s dalším z dvojice nejpopulárnějších kolektivních sportů – hokejem. Proto ponese nejvyšší fotbalová soutěž jméno Chance.

Chance je aktuálně třetí největší sázkovkou na českém trhu a žluté konkurenci v tržním podílu dýchá na záda docela zblízka. Naším záměrem je pořadí do dvou let otočit,“ doplňuje Čumpelík. Podle tržního podílu dle odvedených daní za čtvrtý kvartál 2023 z kurzového sázení je procentuální podíl následující. První místo patří Tipsportu (64,1), druhá je Fortuna (18,0), třetí pak Chance (13,2), čtvrté Betano (2,4).

Budoucnost trenéra Koubka v Plzni? Záleží jen na jeho rozhodnutí, vedení s ním počítá i dál