První lístky na Plzeň? 15 hodin ve frontě!

První lístky na Plzeň? 15 hodin ve frontě!

Veliký zájem o lístky na plzeňské zápasy základní skupiny ligy mistrů přilákal již v pondělí večer několik nedočkavých fanoušků před pokladnu ve Štruncových sadech. Samotný prodej ale začal až v úterý po osmé hodiny, to už stály ve frontě na lístky více než tři tisícovky nadšených fanoušků plzeňského fotbalu.

Do Plzně se sjeli nejen místní zájemci, ale lidé například z Kolína, Prahy, ale také až z Krkonoš či z Moravy.
Nejlevnější balíček vstupenek stojí 3200 korun. Každý zájemci si mohl koupit maximálně tři balíčky lístků a této možnosti využili všichni přítomní zájemci.

Jako první se ze vstupenek radoval Jan Košťák, který si pro ně přijel až z Krkonoš. "Ve frontě jsem stál více jak 15 hodin, přijeli jsme s kamarády, kteří jsou tady někde roztroušeni také ve frontě. Plzni vždy nefandím, ale teď mají jednou za čas možnost hrát s velkými hráči, tak jim samozřejmě fandit budu, Největším tahákem je pro mě samozřejmě klub Barcelony, přijel jsem hlavně proto, abych je viděl na vlastní oči," řekl Jan Košťák.

Velkoklub Barcelona a AC Milan byl jednoznačným tahákem i pro Jana Poláčka, který stál rovněž na špici fronty před pokladnami a do Plzně přijel z Kolína. "Vzhledem k tomu, že se Plzeň dostala tak daleko, tak jsem její větší fanda, než jsem byl. ale český fotbal jako takový není nic moc. Se systémem prodeje vstupenek jsem spokojený, balíček je dobře vymyšlený," uvedl Jan Poláček, který stál ve frontě od půl deváté večer.

"My jsme jako klub uvolnili všechna volná místa, dokonce jsme to doplnili o nějakou kvótu, která odpadla od UEFA, přesné číslo vstupenek, které šly do prodeje, nebudeme zveřejňovat, aby se nerozjely další spekulace. Mrzí nás, co se stalo po prvních dvou dnech, kdy se v neděli a v pondělí začaly prodávat vstupenky pro naše majitele permanentek a ještě téhož dne se vstupenky nabízely k prodeji na internetu na Aukru a podobně za mnohem vyšší ceny," řekl mluvčí Viktorie Plzeň Jaromír Hamouz.

"Permanentkářů máme kolem 1300 a téměř všichni využili možnosti přednostního nákupu vstupenek a všichni kupovali tři balíčky. Kapacita stadionu v Edenu je pod 20 tisíc diváků, sektor hostů má 1300 sedadel, jsou tam pak další omezení kapacity kvůli bezpečnosti," uvedl mluvčí Hamouz, který se tak chtěl vyhnout informaci, kolik běžných diváků se na napjatě očekávaná utkání dostane.

Skutečnost, že někteří majitelé permanentek začali už v pondělí prodávat přednostně nakoupené vstupenky až za čtyřikrát vyšší ceny prostřednictvím internetu, hodně rozladila i generálního manažera Viktorie Plzeň Adolfa Šádka. "Příště nebudu dávat lidem tři vstupenky na hlavu, ale budu jim dávat vstupenku jednu, abych zabránil přeprodávání vstupenek na internetu za mnohonásobně vyšší cenu. Znovu zdůrazňuji, že v den, kdy se vstupenky na internetu začaly prodávat za čtyřikrát vyšší ceny, je měli k dispozici pouze majitelé permanentek, měli by se nad tím zamyslet," uvedl generální manažer Šádek.

Majitelé permanentek ovšem vedení klubu již v pondělí obvinili z toho, že si mohli koupit jen nejméně atraktivní vstupenky do rohů za brankami, což prý považují za podraz.

"Spousta lidí nevzala úplně sportovně to, jaké sektory klub uvolnil pro majitele permanentek, my jsme měli určité závazky vůči společnosti, která nám pronajímá stadion, pro ně jsme museli uvolnit nějaká místa. Následně jsme měli závazky vůči UEFA i vůči Barceloně, která má nějaké požadavky nejen do sektoru vlajkonošů a hostů, ale i pro své partnery, ale následně i pro partnery naše a rodinné příslušníky hráčů," vysvětlil způsob prodeje vstupenek Šádek.

Pět minut po poledni opustily poklady před fotbalovým stadionem poslední balíčky vstupenek, což pro několik stovek čekajících fanoušku znamenalo definitivní konec jejich nadějím, že se dostanou na vysněné zápasy Viktorky a Barcelonou a AC Milan.