Proč je Manchester United tak populární? Kraluje online světu

Na sportovní úrovni sice momentálně Manchester United zrovna nekraluje a spíše strádá, ovšem pole, kde dominuje, existuje a není nedůležité. Na webovém summitu v Dublinu nedávno jeden z ředitelů Rudých ďáblů Richard Arnold vysvětloval, jak se z jeho klubu stala jedna z mediálně a sociálně nejsledovanějších značek soudobého světa a číslo 1 jak v souvislosti s nejrychleji rostoucí fanpage na Facebooku, tak číslo 1 pokud jde o největší web.

Proč je Manchester United tak populární? Kraluje online světu
Forma Van Persieho v luftu? Van Gaal proto nejspíš vsadí na mládí

"V rámci našich digitálních mediálních kanálů jsme v přímém kontaktu se 120 miliony fanoušky, šedesát z nich je na Facebooku. 38 milionů starších nebo konzervativnějších příznivců, jako jsem například já, pak oslovujeme přes e-mail, mobil atd. A pak máme nově vznikající sociální kanály," ozřejmil funkcionář Arnold na serveru sportsmpromedia.com.

Nejde samozřejmě jen o Facebook, ale také třeba o Twitter, který ještě v Česku stále není tak populární: "Je to velký rybník. Jsme spojeni s fanoušky ze 243 zemí. Každou minutu proběhne v souvislosti s naším klubem 264 Tweetů, což vychází na 400 tisíc za den," pokračoval Arnold, jehož chlebodárce ze severu Anglie byl svého času prvním sportovním klubem, který na zmíněné síti dosáhl tří milionů followerů a v současnosti je mnohem dál.

Dva a půl roku po rozjetí Facebooku vpadli Rudí ďáblové také na Twitter, Google Plus a Instagram. Protože mají podle jeho informací také 110 milionů čínských fanoušků, na tamním mediálním kolbišti operují i na asijských hybridech typu Sina Weibo a Tencent Weibo. "Zapojení fanoušci podporují vše, co děláme. Je s tím spojeno i sponzorství, což nám přináší obrovský zdroj finančních prostředků," doplnil.

United zaměstnávají novináře i "tvůrce obsahu", kteří přispívají v 18 světových jazycích do více než 240 zemí světa. Tito lidé pak na síti generují asi 3000 příspěvků za měsíc, s tím, že daný obsah musí být k věci a neškodný. Každou hodinu o United napíše článek 200 mainstreamových médií. To, kolik lidí následně dané články sdílí, posílají dál a zvyšují mu dosah, pak samozřejmě vytváří číslo ještě mnohem větší. I díky tomu se o United každý den "mluví" na internetu více než o Realu Madrid, Barceloně, Los Angeles Lakers, Dallas Cowboy a dokonce i Justinu Bieberovi či Rihanně.

Kanonýři, kteří v Lize mistrů skórovali na 17 a více stadionech


[img id="46051"]