Csaplár: Marketingové a PR týmy Sparty i Slavie v poslední době předběhly samotný sport, infrastrukturu a zázemí

Csaplár: Marketingové a PR týmy Sparty i Slavie v poslední době předběhly samotný sport, infrastrukturu a zázemí
ROZHOVOR

Má v současnosti lepší tým úřadující mistr a současný lídr z letenské epet ARENY, nebo jeho nesmiřitelný rival z Edenu, který bude v neděli v rámci 308. derby hostit právě očekávanou a podle všeho i dost třaskavou bitvu o Prahu? Expert Josef Csaplár, jenž mimochodem před necelými dvěma dekádami pracoval ve Vršovicích a vedení ho se ho po horších výsledcích zbavilo čtyři dny před prestižním derby, vidí současnou sílu obou slavných pražských "S" podobně. 

Produktivnějšího borce česká liga nezná. Průměrně se Haraslín podepíše pod sparťanský gól každých 46 minut

"Když se to dá na váhu, je to v rovnováze. Nevidím nějaký zásadní rozdíl ani mezi brankáři. Ten je lepší v tom, ten zase v tom," uvedl v interview pro eFotbal.cz bývalý kouč českých mládežnických výběrů, jenž pár let po miléniu marně snil o tom, že bude prvním trenérem, který si zahraje se Slavií Ligu mistrů.

Někdejší kouč Panionisu Atény, Wisly Plock či Al Ittihad Kalby by nechtěl tipovat ani konečný výsledek. "Vyhraje ten, kdo na to bude mít větší nervy. Nikdy netipuji, ať vyhraje fotbal," vzkázal známý trenér, jenž se ve své době spolu s Ladislavem Škorpilem podepsal pod jeden ze slavných libereckých titulů.

Jedinou věcí, co šedesátiletého odborníka, jenž v domácích podmínkách seděl i na trenérských lavičkách Viktorie Žižkov, Zlína či Příbrami, v tuto chvíli zajímá, je to, aby derby nabídlo skvělé představení. "Myslím, že už to pomalu doráží i do České republiky. Pro mě by bylo největším vítězstvím, kdyby si oba kluby uvědomily, že výsledné představení vytváří dohromady a společnými silami," zaznělo z úst Csaplára.

Sparťané, v Edenu vás sežereme zaživa, vzkazuje rivalovi před vršovickým derby Tvrdík

Ona prezentace je podle něj na jasném prvním místě. "Ideální stav je ten, když si kluby uvědomí dualismus života, že jsou sice nesmiřitelnými soupeři, ale zároveň by měly být největšími kooperátory. Navnímají, že jsou největší arcirivalové, ale současně musí být i největší spolupracovníci. Pokud chce být český fotbal konkurenceschopný v Evropě, nejde o to, jestli vyhraje Sparta, nebo Slavia, ale o to, jestli vyrobí skvělé představení," zdůraznil.

Takové myšlení podle něj intenzivně probíhá na západě už nějakých deset, patnáct, možná dvacet let. "Má to být představení pro lidi a týmy si musí uvědomit, že vyrábí produkt, což se jim v minulosti mockrát nepovedlo. Pokud kluby chtějí posunout sebe, koeficienty, rankingy atd., musí si uvědomit ten balanc, rovnováhu, harmonii. Je to stejné jako s dobrem a zlem či dnem a nocí. A pokud si to uvědomí, teprve pak budou schopné vytvářet skvělé představení, které mě bude zajímat a právě to pro mě bude klíč ke vstupu do velkého evropského fotbalu," upozornil.

K jejich čtvrteční prezentaci v Evropské lize měl jedinou věc. "Za rok, za rok a půl, oba kluby udělaly hrozně moc - a v České republice úplně nejvíc - hlavně v PR a marketingu. Na zdejší poměry to dokázaly suverénně nejvíc zabalit a myslím, že jejich PR a marketingový tým předbíhá samotný sport, infrastrukturu a zázemí," rozvinul zajímavou myšlenku.

Osobně bych Kuchtu v Edenu postavil. Zvládne to, po lidské stránce je dál, má jasno Brabec